Compromís considera intolerable que un problema de gestió de la taxa TAMER entre l’empresa emissora, l’EMTRE i la Cooperativa Les Llosetes, que proporcionava aigua a les pedanies de Borbotó, Carpesa i Benifaraig, es carregue a les esquenes dels veïns fent-los pagar d’una vegada la taxa endarrerida de 2009 i 2010 amenaçant-los, a més, amb recàrrecs. En paraules de Josep Bort, representant de Compromís a l’EMTRE: “Volem recordar a la Sra. Ramón-Llin, presidenta de l’EMTRE, que el veïnat no és responsable del descontrol de l’entitat en el pagament del reciclatge del fem. No es pot carregar sobre la gent el problema, sobretot en un moment econòmic com l’actual on moltes famílies passen moltes restriccions econòmiques”.

Per això, des de Compromís exigirem la retirada immediata dels rebuts de la Tamer corresponent als endarreriments de 2009 i 2010 en les pedanies de Borbotó, Carpesa i Benifaraig, per a continuació encetar un procés de negociació amb el veïns i veïnes afectats per tal d’acordar un pla de pagaments i compensacions en un horitzó temporal, com a mínim, igual al retard dels rebuts i que s’aclarisca i es garantisca que no hi ha més situacions similars en altres zones, pedanies o urbanitzacions del municipi.

Compromís vol cridar l’atenció respecte als problemes de mala gestió dels ens metropolitans on la ciutat de València acostuma a tenir la presidència o, almenys, un percentatge majoritari. Si ahir parlàvem de l’escàndol d’EMARSA (depuradora de Pinedo), avui ens trobem amb el maltracte que l’EMTRE fa als veïns d’unes pedanies. Per al portaveu de Compromís en l’Ajuntament de València, Joan Ribó, això suposa “una mostra més dels problemes d’aquestes entitats que fan imprescindible una política i una gestió de l’Àrea Metropolitana que en el seu dia el Partit Popular va dissoldre al fer desaparèixer el Consell Metropolità de l’Horta, un greu error que ara paguem”.