Castillo: “havíem plantejat aquesta mesa per donar resposta al problema de l’ús de l’espai públic per part de totes les parts implicades, establint normes clares sobre on no es pot exercir la prostitució de cap de les maneres. El PP s’ha negat”

La regidora del Grup Municipal Compromís, Consol Castillo, ha vist hui com els vots del PP ha servit per posar fre a la constitució d’una Mesa per la Convivència al barri de Velluters, que volíem que estiguera conformada per l’associació de veïns El Palleter, l’associació de comerç del centre històric, les ONG que treballen amb les dones prostitutes (Càrites, Lambda, APIP i Metges del Món), l’Ajuntament de València (equip de govern i grups de l’oposició) i una representació de les dones que exerceixen la prostitució.

Segons Castillo, “aquesta mesa havia de tractar de donar resposta al problema de l’ús de l’espai públic per part de totes les parts implicades, establint normes clares sobre on no es pot exercir la prostitució de cap de les maneres”. Al mateix temps, també reclamàvem un pla Pla Integral de Reinserció sociolaboral de les dones que desitgen deixar la prostitució, que compte amb totes les associacions que actualment treballen en aquest àmbit al barri de Velluters.

Castillo ha explicat que el Partit Popular s’ha negat en base a criteris peregrins, tals com que l’Ajuntament ja està dialogant amb el barri, invertint, etc. o ja realitza informes sobre la prostitució en València, a conformar una Mesa per la Convivència en Velluters, on el fenòmen de la prostitució en aquest barri cal abordar des de totes les persepctives possibles. De fet, durant els últims mesos s’han fet intents per aprovar una ordenança que regulara la prostitució de carrer -la visible perquè de l’altra, la dels clubs, ni es menciona- identificant equivocadament la degradació del barri amb aquesta problemàtica.

La regidora de Compromís ha defensat que “prohibir sense més la prostitució de carrer sense donar cap eixida a les dones que l’exerceixen és abocar-les encara més a la marginalitat, ja que moltes d’elles es veuran obligades a negociar els tractes sexuals més clandestinament i per tant, en situacions de més vulnerabilitat per a les mateixes o les obligarà a traslladar-se a polígons industrials de fora de València o fins i tot, es traslladaran a altres barris de ciutat”.