Els portaveus del Compromís a l’Ajuntament de València i Castelló demanaran la dimissió dels membres nomenats per institucions valencianes als consells d’administració de Bankia, Bancaixa i BFA, com Olivas i Antonio Tirado

Els grups municipals de Compromís a l’Ajuntament de Castelló i València han acordat promoure en els seus respectius Ajuntament la celebració de plens extraordinaris per a tractar la reprovació de l’actual governador del Banc d’Espanya, Miguel Ángel Fernández Ordónez, i la petició de dimissió de tots els membres nomenats per institucions i entitats valencianes als consells d’administració de Bankia, Bancaixa i BFA. Aquest ha estat un dels temes que Compromís per València i Compromís per Castelló han tractat en la reunió de treball que ha tingut lloc aquest matí en l’Ajuntament de València i en què ha participat els dos regidors de Castelló, Enric Nomdedéu i Alícia Brancal, i els tres regidors de València, Joan Ribó, Consol Castillo i Pilar Soriano.

Segons ha explicat Ribó i Nomdedéu, també tenen previst adreçar-se al diputat de Compromís al Congrés dels Diputats, Joan Baldoví, perquè en el marc de la comissió d’investigació que va sol·licitar ahir, demane la compareixença de Fernández Ordónez, José Luis Olivas, president de Bancaixa i expresident de la Generalitat pel PP, i Antonio Tirado, conseller de Bankia, BFA i Bancaixa i exalcalde de Castelló pel PSOE, perquè expliquen “la desastrosa gestió que han fet i que ha conduït a la pèrdua de la principal entitat financera valenciana i la fi del sistema financer del país, alhora que ens expliquen perquè van promoure l’alta exposició al sector immobiliari i la forta politització de Bancaixa”.

Joan Ribó i Enric Nomdedéu han demanat la dimissió de tots els consellers de Bancaixa, i especialment del seu president José Luis Olivas, per a haver gestionat de manera irresponsable Bancaixa i per haver apostat per l’absorció per Bankia, a més demanem la dimissió de tots els consellers valencians de Bankia i BFA per no haver defensat els interessos dels valencians a estes entitats. Els portaveus del Compromís han lamentat que, amb les fortes ajudes públiques que han rebut Bankia i Bancaixa, estigua en perill l’Obra Social de Bancaixa, amb seu a Castelló, amb tot el que comporta de pèrdua d’una tasca de promoció cívica, social i cultural per a molts pobles i ciutats del País.

Des de Compromís també volem demanar la reprovació del governador del Banc d’Espanya, Miguel Ángel Fernández-Ordóñez, per haver permès tot aquest desastre.