Joan Ribó, portaveu de Compromís, ha pogut conèixer aquest matí a la Comissió d’Urbanisme que els 11 càrrecs del Consell d’Administració de l’EMT de València cobren en conjunt 970.000 euros. El regidor Alfonso Novo s’ha negat a detallar què cobra cada membre, però de mitjana cobren 88.000 euros a l’any, el que suposa uns 21.000 euros més que el President Fabra.

Per a Joan Ribó “mentre l’Ajuntament ha reduït de forma molt significativa les seues aportacions a l’EMT, ja que dels 65 milions d’euros que aportava durant els últims anys s’ha passat a 55 milions als pressupostos de 2012, aquestos 11 membres cobren unes quantitats desorbitades. I damunt, ara sembla que li toca el torn a la plantilla per a pagar els plats de la mala gestió del Partit Popular en l’EMT. Uns treballadors i treballadores, cal recordar-ho, que tenen un salari significativament menor que el dels seus companys de Madrid o Barcelona (entre 1.400 i 1.600 euros menys a l’any).”

Des de Compromís considerem un insult als treballadors i treballadores de l’EMT que el Vicealcalde Grau amenace en fer un ERO si no accepten rebaixes de sou de més del 15% i alhora els dirigents de l’EMT cobren un dineral. És tot un despropòsit descarregar totes les retallades sobre la plantilla mentre els dirigents cobren més que el President Fabra. És tot un escàndol.

A més, des de Compromís preguntarem en la pròxima reunió del Consell d’Administració els sous detallats de cada un dels dirigents de l’EMT. Ara comprovarem si l’anunci sobre la llei de transparència fet la Vicepresidenta i portaveu del Govern Central Soraya Sáez de Santamaría és paper mullat en València. La ciutadania té dret a saber què cobren els càrrecs públics o aquells que depenen de l’administració, com en aquest cas. Compromís li vol recordar al Partit Popular que la solució als problemes econòmics de la EMT passa per posar en marxa, d’una vegada per totes, el contracte programa amb l’Estat i la Generalitat com tenen les ciutats de Madrid i Barcelona. Per a Joan Ribó “ara no tenen excusa. Totes les institucions estan en mans del mateix partit, el PP. Pels seus actes sabrem si totes les demandes anteriors de contracte programa eren reals o simplement crítiques a l’anterior govern del PSOE.

Per últim, reclamarem que els dirigents de l’EMT tinguen un salari digne, però no estratosfèric, com sembla que tenen. I més en aquestos temps, on les retallades han de ser repartides entre tots, i més quan en aquest cas s’està amenaçant amb un ERO als treballadors i treballadores.