Castillo: “Volem que l’Ajuntament inste la Casa Cuna Santa Isabel i els Centres Sanitaris de València relacionats amb la possible desaparició de criatures a que posen la seua documentació i arxius a disposició de les associacions afectades”

La regidora del Grup Municipal Compromís, Consol Castillo, defensarà, en el ple de març, una moció per a què “l’Ajuntament de València, en coherència amb allò aprovat per tots els grups polítics de les Corts Valencianes, oferisca la seua col·laboració incondicional per tal d’afavorir l’esclariment dels casos de xiquets i xiquetes furtats”. I, en especial, a que “l’Ajuntament inste la Casa Cuna Santa Isabel i tots els Centres Sanitaris tant públics com privats de la ciutat de València relacionats amb la possible desaparició de criatures a que posen la seua documentació i arxius a disposició de les associacions afectades”.

Castillo ha explicat que en el mes de juliol del 2011 el PP va dur a la Comissió de Cultura de l’Ajuntament la proposta de nomenar filla predilecta de València la religiosa que regenta la Casa Cuna Santa Isabel. “En aquell moment –ha assenyalat Castillo– la societat valenciana ja era coneixedora del drama que algunes famílies estan patint. Filles i fills que volien averiguar qui eren els seus pares biològics perquè ja d’adults havien descobert la seua situació de fills adoptats, i alhora pares i mares que volien saber si era cert, perquè no  estaven segurs de si aquella criatura que en el centres sanitaris, i també a la casa cuna Santa Isabel, que segons els havien dit havien mort en el moment del part o havia nascut morta, entre els anys1950 a1980, podia ser que encara fos viva i haguera estat donada en adopción de forma ilegal”.

Des de juliol del 2011, moltes coses han canviat. La Fiscal en cap de València, Teresa Gisbert, ha obert diligències d’investigació penal amb motiu de les denúncies presentades per pares de xiquets suposadament furtats. La regidora del Compromís ha explicat que “fa unes setmanes les Corts Valencianes arribaren a una proposta de consens entre totes les forces polítique que, entre d’altres coses, manifestava la voluntat de creació d’una comissió interdepartamental amb l’objecte de coordinar les diferents actuacions tendents a l’esclariment el robatori de xiquets i les adopcions ilegals”.

En aquest sentit, les Corts instaven als ajuntaments a que agilitzaren els tràmits administratius tant en les dependències municipals, com en cemetiris, hospitals, arxius documentals, etc, promovent la seua implicació activa en l’ajut a les víctimes i afectats per a la recerca dels seus orígens i de les seues famílies. En el document signat per tots els grups polítics incloïa una crida a tota la societat perquè col·laborara en la resolució d’aquestos fets, donat que el temps juga en contra dels interessats.