Ribó: “Per què l’alcaldessa vol continuar endavant amb els seus plans de carregar-se el Cabanyal? Quins interessos més obscurs hi ha, quan una gent de Nova York ha sabut valorar la riquesa arquitectònica i monumental del barri?”

El portaveu del Grup Municipal Compromís, Joan Ribó, s’ha mostrat satisfet pel fet que el World Monuments Funds haja inclòs el Cabanyal en el mapa mundial del patrimoni amenaçat i ha felicitat tot el poble del Cabanyal-Canyamelar per aquest motiu. Ribó ha explicat que “si això ha estat possible és per la lluita sorda i constant, pel treball insubornable de tants i tants ciutadans i entitats, durant tants anys, en defensa del Cabanyal, front a l’atac sistemàtic de l’equip de govern del Partit Popular”.

Si una entitat com la World Monuments Fund, amb seu a Nova York, ha sabut veure que el Cabanyal té futur amb la seua trama urbana actual, que cal preservar, ens preguntem, des de Compromís, per què l’alcaldessa Barberà i el PP no ho veu així. “Per què volen continuar endavant amb els seus plans de carregar-se el barri? Quins interessos més obscurs hi ha, quan una gent de Nova York ha sabut valorar la riquesa arquitectònica i monumental del barri?”, ha destacat Ribó.

Segons Ribó, “és l’hora de la revitalització i rehabilitació del Cabanyal. Cal un canvi de rumb, d’estratègia, no ens serveix ja el paradigma de la destrucció i la prolongació, cal donar un pas endavant i l’alcaldessa de València té l’obligació d’entendre aquest canvi d’escenari. El reconeixement de la World Monuments Fund ha de servir per donar-li vida al barri. Li demanem a l’alcaldessa Barberà que no continue en l’espiral d’enfrontament”.