- Fuset: “Quan Catalá amaga les dades no és per casualitat, és perquè eixes dades deixen en evidencia el fracàs de la seua gestió cultural”
El Síndic de Greuges ha donat la raó a Compromís i ha instat el govern de María José Catalá a facilitar les dades de venda d’entrades dels Concerts de Vivers, després de la queixa formal presentada per la formació valencianista davant la negativa reiterada de l’Ajuntament a oferir esta informació.
Per al regidor Pere Fuset, la resolución del Síndic és clara: “el govern de Catalá no pot amagar les vendes d’un cicle musical sostingut amb contractes artístics públics valorats en milions d’euros que depenen directament de la venda d’entrades. No pot recórrer a l’opacitat per amagar el fracàs d’un cicle que ja ha perdut un terç del seu públic pel sectarisme i la censura de PP i VOX”.

Per a Compromís, el dictamen del Síndic confirma “un patró sostingut d’opacitat deliberada per a ocultar el fracàs del model cultural de PP i VOX”. Un fracàs que ja té xifres: els Concerts de Vivers havien perdut fins a l’any passat més d’un 30% del públic en només dos anys, passant de més de 55.000 assistents a poc més de 38.000 en 2025. “Quan Catalá amaga les dades no és per casualitat, és perquè eixes dades deixen en evidencia el fracàs de la seua gestió cultural” ha assenyalat Fuset
El regidor valencianista apunta que la cancel·lació del primer concert de Vivers 2026 per la venda de només 100 entrades no és una anècdota, sinó la confirmació d’un model fallit. Fuset recorda que ja en 2024 es va suspendre un concert de Bertín Osborne amb només 155 entrades venudes. I les dades conegudes apunten que diversos concerts no arriben al miler d’assistents tot i que la capacitat del recinte és próxima a les 5.000 persones .
Per a Fuset, esta caiguda no és casual, sinó conseqüència directa d’un canvi de model. “PP i VOX han substituït un model d’èxit, plural i obert a tots els públics per un model sectari que ha censurat completament la música en valencià que abans esgotava les entrades i ha expulsat el públic fidel que omplia Vivers any rere any”, ha denunciat.
La contradicció és evident: mentre el govern de Catalá ven una suposada “València Music City”, la realitat és la d’un festival en retrocés, amb menys públic, concerts cancel·lats i dades ocultes. “No té cap sentit parlar de music city a una València on s’apaga la música i s’amaga la diversitat”, han afirmat.
Compromís exigeix el compliment immediat de la resolució del Síndic, la publicació íntegra de les dades de venda d’entrades i un canvi de model que recupere la pluralitat musical i el suport a la cultura valenciana.
“Els Concerts de Vivers no estan en crisi per casualitat. Estan en crisi perquè hi ha un govern més preocupat per la propaganda que per la cultura. I això, per molt que ho amaguen, ja no es pot tapar” ha declarat el regidor valencianista.