La formació valencianista, a través del seu regidor i anterior responsable de Mobilitat Sostenible Giuseppe Grezzi, ha anunciat que portarà al Ple la seua petició al govern del Partit Popular que realitzen una labor continuada de compliment de l’ordenança de Mobilitat per a acabar amb la impunitat dels infractors.

Ho ha fet després de constatar-se el fracàs per a garantir la seguretat viària de les diferents campanyes temporals realitzades durant els últims mesos pel regidor Carbonell i arran de l’últim gran accident ocorregut a València, tan sols setmanes després que el govern es negara a atendre la petició de Compromís de realitzar controls de velocitat a la ciutat.

“Pot ser que per al Partit Popular anunciar la infracció concreta del codi de circulació que perseguirà i el termini de temps en què la controlarà els semble una gran idea, però sens dubte és un gest inútil per a millorar la seguretat viària. És com si la policia avisara als lladres de la setmana que va centrar-se en protegir un banc i no la resta”, descriu Grezzi.

Malgrat això, recorden des de Compromís, és al que s’ha dedicat el govern del Partit Popular des del seu accés a l’alcaldia de València. Primer, en campanyes centrades en perseguir usuaris de bicicleta i vehicles de mobilitat personal i en l’última setmana —arran de les queixes dels usuaris per la deterioració del servei de l’EMT i dels abusos dels infractors en els espais per als vianants— per primera vegada en relació a l’ús il·lícit de cotxes i motos del carril EMT-Taxi.

No obstant això, recorda Grezzi, el govern de María José Catalá ha tancat l’orella als advertiments continuats de Compromís de la necessitat d’un control continuat de les infraccions de trànsit, especialment quan tot apuntava al fet que estaven augmentant en paral·lel a l’increment del trànsit, conseqüència de l’efecte anomenada de les política car-friendly del PP.

“Sense anar més lluny, al febrer, alarmats per l’evident descontrol en la Ronda Nord consultàrem al govern per les mesures de pacificació i control realitzades i a realitzar i la seua resposta va ser que en sis mesos no havien fet cap acció de pacificació i que la seua funció principal era procurar la fluïdesa del trànsit rodat”, relata l’extitular de Mobilitat Sostenible. “Les conseqüències de confondre fluïdesa de trànsit amb no realitzar cap control i permetre saltar-se els límits de velocitat a ningú se li escapen. És terrible”, lamenta.

Per això, coincidint hui amb un nou balanç de sancions d’una infracció puntual per part del regidor Carbonell, Compromís ha anunciat que traslladarà al ple la seua petició d’un control continuat de les infraccions de trànsit. “L’excés de velocitat, la circulació i l’aparcament en voreres, la desobediència semafòrica, no han de perseguir-se només dues setmanes a l’any. Han de sancionar-se tots els dies. Només així acabaran desapareixent. Carbonell i Catalá disposen d’agents per a fer-ho. Només els falten les ganes”, ha conclòs Grezzi.