Compromís per València ja ha presentat en el registre municipal les primeres 271 denúncies ciutadanes d’apartaments turístics presumptament irregulars que han arribat a través del web quenotetiren.com en tan sols tres dies. La portaveu de la formació valencianista a l’Ajuntament Papi Robles aposta per dialogar amb el veïnat per trobar solucions col·lectives a este greu problema. “Solucions valentes perquè estem arribant a límits inassolibles”. Robles considera que la moratòria de noves llicències és fonamental i recorda que “Compromís hem sigut l’únic partit que l’ha defensat des del principi”. Però creu que a esta mesura s’han de sumar altres per intentar rebaixar els preus desorbitats del lloguer.

Compromís comença en Saïdia el primer dels actes de la campanya “Que no te tiren” que pretén recórrer els barris de València per abordar amb els veïns i veïnes els problemes que estan trobant pel que fa a l’accés a la vivenda i la proliferació descontrolada dels apartaments turístics molts d’ells en situació irregular. La portaveu de Compromís per València Papi Robles ha assegurat que “les entitats veïnals estan llançant des de fa temps un crit d’alerta però tenim uns governs a l’Ajuntament i a la Generalitat que no volen escoltar a la ciutadania. Davant d’esta desgana i desídia que demostren Catalá i Mazón respecte a un dels principals problemes que afecta a la nostra ciutat, des de Compromís busquem solucions de la mà del veïnat i posem a disposició de la ciutadania recursos per facilitar esta recerca de solucions i que puguen denunciar les irregularitats que estan provocant pujades desorbitades en els preus de la vivenda i estan ofegant els nostres barris.”

Robles ha explicat que “ens estem ja reunint amb les entitats, però hui fem un pas més amb un acte obert a tota la ciutadania que anem a portar a altres barris”.  De fet, l’acte d’este dissabte ha comptat amb la participació en el debat de la plataforma ciutadana La Mataobras i l’associació de veïns i veïnes de la Saïdia que han posat de manifest la situació que pateixen al barri. També per abordar esta situació, la portaveu de Compromís ha sol·licitat una reunió amb l’Associació d’Habitatges de Lloguer per a Estades Cortes de la Comunitat Valenciana (AVAEC) “per garantir un entorn ordenat i donar suport als que operen legalment”.

D’altra banda, Robles ha fet balanç de la primera setmana del llançament per part de Compromís del web quenotetiren.com, una ferramenta pionera a l’Estat que ja ha tingut 3.700 visites i ha registrat 435 denúncies registrades fins este divendres. D’estes, 384 són relatives a irregularitats en apartaments turístics i 51 a obres. Compromís ha verificat 271 denúncies que ha formalitzat en el registre municipal, 232 de les quals són d’apartaments turístics presumptament irregulars i 39 d’obres. A més, al web es facilita informació al voltant de la problemàtica de l’accés a la vivenda en la ciutat, les causes i també propostes de solucions.

Respecte a estes solucions, Papi Robles recorda que “Compromís ha sigut l’únic grup municipal que ha defensat des del principi la necessitat d’establir una moratòria de les llicències d’apartaments turístics” i ha criticat que Catalá s’ha oposat durant tot este temps. “Tot i això saludem que ara l’alcaldessa haja canviat d’opinió. Per això, el pròxim Ple municipal, al qual Compromís ha presentat una moció d’urgència per tornar a demanar esta moratòria, és una bona oportunitat per arribar a un acord i que siga realitat esta iniciativa”.

Ara bé, per a la portaveu de Compromís s’ha d’anar més enllà i sumar altres propostes com ara desenvolupar un Pla per a restringir “de manera dràstica” els apartaments turístics amb: un règim sancionador, un registre obligatori i una taxa progressiva per als propietaris. També la modificació del Pla General d’Ordenació Urbana i mesures per rebaixar el preu del lloguer, entre altres amb la declaració de València com a ciutat tensionada “que vam tramitar des del govern de Joan Ribó però que tant Catalá com Mazón en la Generalitat tenen amagada en un calaix”.