L’escultura de l’adolescent, la de la dona en repós, la de Pax, la dedicada a Walt Disney i els xiquets i les xiquetes, la de Plutó i la de Diana de Ponzanelli tornaran a lluir amb el seu aspecte original arran de la decisió del Govern de la Nau de recuperar-les de les naus on s’emmagatzemen des que en 2012 van ser objecte d’un acte vandàlic i restaurar-les. Glòria Tello, ha anunciat que el procés de restauració ja està en marxa.
Fa ja més de quatre anys que estes sis escultures van quedar mutilades per un acte vandàlic. Arran dels grans trencaments que varen patir es traslladaren a les naus municipals del polígon Vara de Quart, on ja s’ha iniciat la seua reparació. “La solució al deteriorament o el trencament del nostre patrimoni passa per la seua recuperació, no per l’abandonament. El Govern de la Nau ho té clar i per això hem iniciat les actuacions perquè estes sis escultures tornen a Vivers i que els veïns i veïnes que visiten eixos jardins puguen gaudir d’elles”, ha explicat Tello.
El pressupost de les actuacions de reparació és de 16.135,36 euros i el termini per a la seua execució acabarà durant el mes de desembre.
L’adolescent i la dona en repòs són dos escultures d’Esteve Edo que varen ser decapitades. Els treballs inclouen una neteja profunda de tota la superfície de les dos escultures i les reposicions de sengles caps.
L’escultura de Pax data de 1948 i està feta en marbre blanc. És una obra anònima que copia la del mateix títol feta per Edo. Els treballs permetran reposar el braç dret, inclosa la mà que va desaparèixer i ara es crearà de nou a partir de la documentació gràfica existent. També es netejarà tota la superfície.
L’ànec Donald és una escultura de Vicente Rodilla Zanón feta en 1968 i dedicada a Walt Disney i als xiquets i les xiquetes. El seu deteriorament era molt important i li faltaven part del braç dret, del bec i de la cama esquerra. L’actuació amb esta obra inclourà una neteja de la superfície per eliminar l’òxid acumulat en ella.
Pel que fa a l’escultura de Diana està feta per l’italià Giacomo Antonio Ponzanelli en marbre de Carrara del segle XVIII. A banda de la neteja de l’estàtua caldrà refer el braç i crear la mà que falta amb un material molt semblant al marbre original.
Per últim, l’estàtua de Plutó està feta també per Ponzanelli en marbre de Carrara del segle XVIII. L’actuació contempla netejar i tractar tota la superfície i a partir de la documentació gràfica existent es col·locaran de nou el cap i la flama que varen trencar