Per a Ribó, “un tren, ja siga metropolità, ja siga d’alta velocitat és un sistema massa important, on van moltes persones, com per fiar la seua seguretat només a un factor, el factor humà”

El portaveu del Grup Municipal Compromís en l’Ajuntamet de Valencia, Joan Ribó, ha mostrat “ell nostre més sincer condol i solidaritat amb les víctimes de l’accident ferroviari de les afores de Santiago i desig de recuperació prompta del ferits”. Aquests motius han dut a Compromís a signar la moció conjunta en l’Ajuntament de València.

Des de Compromís havíem sol·licitat incloure un cinquè apartat instant a les autoritats ferroviàries de tot l’estat a millorar els serveis de seguretat per a què un accident com el de Santiago no es torne a repetir mai més. “Per desgràcia el Partit Popular no ho ha considerat convenient, cosa que lamentem”, ha assenyalat Ribó.

El portaveu de Compromís ha indicat que “l’accident en la corba d’Angrois guarda, malauradament, moltes similituds amb el terrible accident que patirem els valencians el 3 de juliol d’ara fa set anys en el Metro, prop de l’estació de Jesús. En els dos casos una corba que exigeix velocitat reduïda que es pren a velocitat excessiva i provoca el descarrilament del comboi. En els dos casos (presumiblement) hi ha un error humà del maquinista. I en els dos casos hi ha una manca de sistemes de seguretat automàtica, o una manca de funcionament de la mateixa, que frene automàticament el tren davant del perill”.

Per a Ribó, “un tren, ja siga metropolità, ja siga d’alta velocitat és un sistema massa important, on van moltes persones, com per fiar la seua seguretat només a un factor, el factor humà. Les persones que el condueixen s’equivoquen, es despisten, tenen mareigs o infarts. La tècnica actual fa possible i també imprescindible que hi faja un sistema que suplement la seguretat donada per un conductor. Per açò els AVE tenen un sistema de seguretat basada en un quasi pilot automàtic. Aquest sistema no estava en la corba fatídica ni t’engrunis i ha hores d’ara no sabem si ni havia cap altres sistema. Tampoc hi havia cap sistema de seguretat connectat en l’estació de Jesús.”

Per açò quan donem el condol a les víctimes de l’accident també pensem que cal demanar i exigir que es fiquen els mecanismes per a què no tornen mai a passar un accident semblant introduint els mecanismes de seguretat necessaris per a fer-ho efectiu. La seguretat en una societat avançada és un tema de primera magnitud.