Castillo: “de la mateixa manera que l’Ajuntament subvenciona en un percentatge l’IBI de famílies nombroses pensem que ha de tenir un gest en aquest altre grup de persones que poden tenir un veritable perill de trobar-se en situació d’exclusió social”

La regidora del Grup Municipal Compromís, Consol Castillo, defensarà una moció en el ple del divendres perquè “aquelles persones majors de 65 anys que reunisquen les condicions de no tenir una renda superior a 1,5 el salari mínim interprofessional siguen objecte d’una subvenció del 50% de l’IBI corresponent a la seua vivenda, que haurà de ser residència habitual del demandant en propietat o llogada si aquest impost se’ls repercuteix en la quota de lloguer mensual, que tindrà caràcter voluntari d’aquell que ho demane, i que es calcularà sobre el cadastral de l’immoble”.

Castillo ha explicat que “les mesures preses pel govern del PP, que no responen al Programa electoral amb què aquest partit es va presentar a les eleccions, han posat, i encara posaran més, en el llindar de la pobresa a molta gent, però l’objecte d’aquesta moció va adreçat a un col·lectiu especialment vulnerable, que són les persones  majors de 65 anys i que no tenen una renda superior a 1,5 el salari mínim interprofessional”.

L’Ajuntament de València, en l’aplicació pressupostària de Benestar Social i on estan inclosos serveis com ara ocupació, acció social, sanitat, educació, cultura, esport i participació ciutadana, segons dades del pressupost corresponent a 2012, dedica 169,5 milions d’euros, és a dir el 23 % del pressupost.”I no 6 de cada 10 euros que va dir la senyora alcaldessa a la premsa la setmana passada”.

També, segons el pressupostos del 2012, l’Ajuntament de València recapta en concepte d’IBI 199.203.016,81 euros (segons l’estat d’execució del pressupost 2012 a 30 de juny), aproximadament un 0,6% més que en 2011.

Castillo ha manifestat que “les mesures econòmiques presses pel govern afecten a totes les persones en general, però les majors de 65 anys, pensionistes, han vist com la seua qualitat de vida s’ha vist durament atacada. S’ha pujat l’IVA de tots els productes bàsics i això afecta més greument a aquelles persones amb ingressos més limitats, s’han vist obligades al pagament d’una part dels medicaments dels que per qüestió de salut són obligatòriament consumidors. Tot això de moment”.

Per això, de moment i mentre la situació no millore, de la mateixa manera que l’Ajuntament de València subvenciona en un percentatge l’IBI de famílies nombroses pensem que aquest ajuntament ha de tenir un gest en aquest altre grup de persones que poden tenir un veritable perill de trobar-se en situació d’exclusió social, ha assenyalat la regidora del Compromís.

“La finalitat d’aquesta subvenció és contribuir al sosteniment d’un col·lectiu de persones respecte de les quals concorren circumstàncies que les fan particularment vulnerables al risc de pobresa i exclusió social, mitjançant la compensació parcial de la càrrega tributària municipal associada a l’habitatge habitual”, ha conclòs Castillo.