Les cantants Rozalén, Christina Rosenvinge i Thaïs Morell arriben el pròxim dimecres 25 de juliol als Concerts de Vivers de la Gran Fira de València amb el concert solidari ‘Corazonadas – Recuperem persones, dignitat i justícia’. Una part de la recaptació es destinarà al projecte Papallona desenvolupat per l’Associació Àmbit, entitat que treballa des de l’any 1993 per a la reinserció i l’atenció integral de dones recluses i exrecluses.

«Estem molt orgullosos que els Concerts de Vivers tinguen, com en anteriors edicions, el seu vessant més solidari», ha exposat el regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, qui ha destacat que «un concert íntegrament fet per dones ajuda a visibilitzar el paper de la dona en l’àmbit musical. En els Concerts de Vivers estem superant el 30 % de dones, mentre que la mitja d’altres festivals està entre el 10 i el 17 %». El regidor Fuset ha presentat este matí el concert solidari acompanyat de Carmen Amoraga, directora general de Cultura i Patrimoni de la Generalitat; Javier Vilalta, director de l’Associació Àmbit; i Sergi Almiñana, promotor musical i membre de MusicaProCV.

«La cultura és la ferramenta de transformació més potent que tenim en la societat i, a més, és transversal. La cultura ens fa sentir i des de l’empatia trobem eixa força transformadora», ha expressat Carmen Amoraga, directora general de Cultura i Patrimoni de la Generalitat. Durant la roda també han estat presents Maria Escalona, de les 40 Jornades Feministes; Carmela Alfaro, de Teixidores de Futur; i el poeta i agitador cultural David Trashumante.

Les localitats per a l’espectacle solidari ‘Corazonadas – Recuperem persones, dignitat i justícia’ es poden adquirir en la pàgina del festival (https://concertsdevivers.com/entrades/) i en Ticketea (https://www.ticketea.com/) per 25 euros més despeses de distribució. Les portes del recinte s’obriran a les 19:00 hores i l’horari previst de les actuacions és el següent: Thaïs Morell, 20:30 h; Christina Rosenvinge, 21:15 h, i Rozalén, 22:30 h. Els concerts estaran precedits per un recital de poesia realitzat per dones i amb la participació de Noelia Morgana, Mississippi, Salomé Castro, Catalina Isis, Iris Alemanara i presentat per Ana Sánchez. A més, hi haurà una sèrie d’estands de col·lectius feministes per mostrar el seu treball a la ciutadania.

LES ARTISTES

María de los Ángeles Rozalén és una de les artistes més importants de la música espanyola actual. La gira de presentació del seu últim treball, ‘Cuando el río suena’, ha recorregut quasi tots els racons de l’Estat amb èxit. Tanmateix, en 2013 la cantant manxega ja va aconseguir centenars de milers de visualitzacions amb els seus primers temes i, ara mateix, les cançons ‘80 veces’ o ‘Comiéndote a besos’ superen els 12 i els 16 milions de reproduccions, respectivament.

D’altra banda, Christina Rosenvinge presentarà els temes del seu àlbum ‘Un hombre rubio’. Es tracta d’un treball que va sorgir amb la composició ‘Romance de la plata’, escrita en homenatge al seu pare. Eixe va ser el detonant d’un disc escrit des del ‘jo’ masculí de la cantant, amb l’objectiu d’entendre la soledat de l’home des de dins. A més, hi ha històries de desamor, el relat d’un adolescent africà que travessa l’estret i referències a David Bowie, una de les grans referències de l’artista.

Per últim, Thaïs Morell és una cantant, guitarrista i compositora nascuda a Curitiba, al sud de Brasil, però resident a València. Amb una extensa formació, és capaç d’endinsar-se en estils musicals diversos: des de la bossa nova a la música folklòrica, passant pel jazz i els ritmes africans. Les seues creacions es poden escoltar en els discos ‘Cancioneira’ i ‘Amaralina’, referències publicades per Sedajazz Records en 2012 i 2015, respectivament.

PROJECTE PAPALLONA

El projecte Papallona es va posar en marxa en setembre de 2016 amb la col·laboració de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives i de la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori. Es tracta d’una iniciativa pionera en Espanya que va implementar una vivenda tutelada destinada a la inserció, recuperació i rehabilitació de dones preses i expreses amb problemes de salut mental greu.

D’esta manera, l’Associació Àmbit i les diverses institucions implicades van abordar les noves necessitats detectades en el col·lectiu de dones que estan en situació de privació de llibertat i patixen un trastorn mental crònic. Es tracta de perfils amb un alt risc d’exclusió social que, a més, sofrixen una vulnerabilitat per raó de gènere. La primera llar es va obrir en 2017 i atén específicament dones recluses i exrecluses que presenten trastorns mentals greus i que, en la majoria dels casos, també han d’afrontar altres problemàtiques com haver sigut víctimes de violència de gènere.