La Junta de Govern ha aprovat la col·laboració entre l’Ajuntament de València i l’Empresa Clece, que es dinamitzarà a través de la regidoria d’Inserció Sociolaboral, amb la intermediació de València Inserta, en relació amb a la difusió i promoció de diferents llocs de treball susceptibles de ser ocupats per persones amb necessitats especials.

La regidora d’Inserció Sociolaboral, Isabel Lozano, ha assenyalat que “l’objecte del conveni de col·laboració subscrit entre l’Ajuntament de València i l’entitat Clece és el de promoure la inserció de les persones provinents de col·lectius desfavorits que contribuïsquen a fomentar la inserció laboral i el benestar de les persones en situació de vulnerabilitat”.

L’entitat Clece és una companyia de multiservicis dedicada a activitat integrals de neteja d’interiors, servicis socials, manteniment, servicis aeroportuaris i restauració social. La població objecte d’este conveni són les persones en risc o situació d’exclusió social, persones víctimes de violència de gènere i persones amb discapacitat derivades fonamentalment des dels Centres Municipals de Servicis Socials o altres recursos relacionats amb els col.lectius que presenten majors dificultats de contractació.

La durada del conveni serà de quatre anys, prorrogable a altres quatre. El conveni no suposa cap cost econòmic per a l’Ajuntament.

Cal destacar que este acord recull el compromís de l’empresa d’inserir almenys el 30% de les persones candidates participants en els cursos que Clece haja sol·licitat, relacionats amb els perfils oferts per l’empresa.

Per la seua banda, l’Ajuntament es compromet a prestar la formació mínima necessària perquè les persones incloses en el Pla d’Inserció puguen ocupar un lloc de treball facilitat per l’empresa Clece. A més, d’assessorament i orientació i fer el seguiment individualitzat de la inserció de cada participant en el Pla.