Els grups turístics que s’acosten al Mercat Central hauran d’anar acompanyats per guies oficials de la Comunitat Valenciana, i estos donaran les seues explicacions fora del recinte comercial. Així consta al nou protocol de bones pràctiques impulsat per l’Ajuntament de València “per a garantir la convivència del turisme amb l’activitat comercial d’este espai catalogat com a Bé d’Interés Cultural (BIC).

La regidora de Turisme, Sandra Gómez, el regidor de Comerç, Carlos Galiana, el president de la Fundació Turisme València, Antonio Bernabé, el president de l’Associació de Venedors del Mercat Central, Francisco Dasí, i la presidenta de l’Associació de Guies Oficials de la Comunitat Valenciana, Teresa Blasco, han signat hui este protocol “que pretén equilibrar i conciliar els interessos de turistes, comerciants i clientela d’este mercat enclavat en un edifici modernista que és un dels reclams turístic del centre històric”.

El regidor Carlos Galiana ha assegurat que este acord dóna resposta “a una reivindicació històrica del Mercat Central, que sense comerç no existiria, tot i que per la seua història, arquitectura i ubicació, en un entorn BIC, és un atractiu turístic de la ciutat”.

Francisco Dasí i Teresa Blasco han celebrat la iniciativa municipal, a la qual han donat suport “per tractar-se d’una regulació necessària perquè els i les turistes, que sempre són benvingudes, no interferisquen en l’activitat diària del Mercat Central, i perquè, a més, dóna visibilitat als guies oficials”.

Entre les normes plasmades al document signat destaquen, per exemple, que els turistes hauran de ser respectuosos amb l’activitat comercial del mercat i no hauran de tocar el gènere. A més, el protocol contempla la creació d’una comissió de seguiment “per a l’actualització i ampliació de les bones pràctiques”.

MESA DE TERRASSES

D’altra banda, davant les preguntes dels periodistes, el regidor Carlos Galiana, com a responsable de les llicències municipals ha informat de la reunió que mantindrà esta vesprada amb representants de la Federació d’Hostaleria de València i representants de la Federació d’Associacions de Veïns de València, representants policials i dels servicis de Domini Públic i Procediment Sancionador.

En esta Mesa de Terrasses, que se celebra mensualment per arribar a acords entre el veïnat i els propietaris de locals d’oci, es revisarà les accions realitzades i s’analitzarà altres propostes com per exemple, la que es planteja per a Russafa, “on l’Ajuntament contempla guanyar espai per al veïnat, en reduir algunes terrasses que no podran expandir-se a les façanes limítrofes”.

A més de fer-se ressò d’esta proposta, “una mesura que ja s’ha establit en la zona de Convent Santa Clara”, Carlos Galiana també ha informat que l’Ajuntament està a punt de pintar les terrasses al Palmar, on s’ha permés baixar-les a la calçada, sempre i que retiren les taules i cadires en acabar l’activitat.