Usuaris i usuàries dels Centres Ocupacionals Municipals han assistit a la disparada de la mascletà, per primera vegada convidats per l’Ajuntament de València. A més, el balcó municipal ha rebut la visita en la jornada de hui de la vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, i el president de l’ONCE, Miguel Carballeda.

En esta ocasió, les falleres majors han donat l’orde de començar la disparada també en llenguatge de signes, com a gest d’inclusió que reflectix que la convocatòria festiva és per a totes les persones i per a tots els col·lectius. De fet, les usuàries i els usuaris dels Centres Ocupacionals han pogut disfrutar de la mascletà per primera vegada en un espai reservat, gràcies a la invitació específica realitzada des de la Regidoria de Servicis Socials. L’alcalde, Joan Ribó i la regidora de Servicis Socials, Consol Castillo, han abaixat a saludar a les persones invitades. “Cal treballar dia a dia per la plena inclusió de totes les persones, i aixó ha d’incloure també l’àmbit festiu. És una satisfacció poder vore l’alegria d’este colectiu veient una mascletà”, ha afirmat Ribó.

La mascletà , que ha estat a càrrec de l’empresa Pirotècnica Alpujarreña, d’Ugijar (Granada), ha comptat amb la presència en el balcó municipal del president de Les Corts, Enric Morera, la vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra; la consellera de Justícia, Gabriela Bravo; i el secretari primer de les Corts valencianes, Emilio Argüeso Torres. Així mateix, ha assistit a la cita festiva el president de l’ONCE i la seua Fundació, Miguel Carballeda, qui ha acudit a l’Ajuntament amb motiu de la presentació del cupó de l’ONCE de Falles 2018. Junt amb Carballeda han presenciat també la disparada el delegat territorial de l’ONCE Comunitat Valenciana, José Manuel Pichell. També han estat present al balcó la coordinadora del col·lectiu Lambda, Fani Boronat.

Finalment, han sigut també convidats a disfrutar de la tradició valenciana de la pólvora actors, bailaors i cantaors de flamenc que representen estos dies a València una funció en el Teatre Olympia, entre ells Ana Belén López, Premi Nacional de Flamenc.