L’alcalde de València, Joan Ribó, i els regidors i regidores de tots els grups municipals de l’Ajuntament han assistit hui a la concentració a favor de la igualtat salarial. La reivindicació, que s’ha celebrat en la porta principal del consistori, ha comptat amb la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, a més de representants de diferents associacions, sindicats i patronal, entre els quals la presidenta de l’Associació d’Empresàries i Professionals de València (EVAP), Eva Blasco. Tots i totes han denunciat l’escletxa salarial existent entre homes i dones, i han apostat per solucions davant esta situació.

Joan Ribó ha assenyalat la rellevància de la jornada per a fer visible l’escletxa salarial entre homes i dones, i sobretot com a punt d’inflexió per acabar amb ella. “Acabem de debatre sobre les pensions, i en este àmbit també hem de corregir l’actual desigualtat, que es deu també a la falta d’equitat durant la vida laboral d’homes i dones. Les coses evidents no haurien de dir-se més vegades, però cal repetir que a igual treball, igual salari. Siguen homes o dones”, ha dit l’alcalde.

L’alcalde ha recordat el darrer informe del sindicat Comissions Obreres, amb motiu del Dia de la Desigualtat Salarial, segons el qual la diferència salarial entre homes i dones és d’un 34 %, i és major en el cas dels contractes indefinits, en sectors altament feminitzats, així com en el sector de la indústria i els servicis. I també augmenta a major edat i en els treballs menys qualificats.