La regidora de Medi Ambient, Pilar Soriano, ha presidit la sessió extraordinària del Consell Municipal de Medi Ambient en el que s’ha aprovat la constitució d’este òrgan municipal obert a la participació ciutadana. La regidora Soriano ha explicat que “des de l’Ajuntament volem obrir a la participació d’associacions locals, organitzacions ecologistes, partits polítics i altres organismes públics la protecció i defensa del medi ambient. Per això aprovem la constitució del Consell de Medi Ambient de València, aprovat per unanimitat en el Ple de l’Ajuntament per tots els partits amb representació”.

L’òrgan, que té un caràcter assessor i consultiu, s’encarregarà de realitzar informes i propostes relatives a iniciatives de l’Ajuntament de València el propòsit de les quals siga tindre cura i millorar els recursos naturals de què disposa la ciutat. A més, tindrà com a funció prioritària fomentar la participació directa de les associacions i entitats interessades en les polítiques municipals de medi ambient.

La regidora Soriano ha destacat que, entre d’altres, el consell el formaran representants d’associacions, entitats i organitzacions sindicals i empresarials que entre els seus principals objectius hi haja la protecció del medi ambient. Estes associacions han d’estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre Municipal d’entitats ciutadanes.

En eixe sentit Soriano ha fet una crida a totes les associacions i entitats de la ciutat que tinguen interés en el foment i la dinamització de les polítiques mediambientals a València a que s’incriguen i parcticipen en el Consell. “Este Ajuntament vol ser referent en les polítiques verdes a nivell europeu i volem fer-ho conjuntament i coordinadament amb quants més agents socials possibles millor”.

El consell participatiu tindrà entre els seus objectius potenciar la coordinació entre les diferents associacions, institucions, entitats i iniciatives individuals que actuen en este àmbit a la ciutat, ja siguin públiques o privades, a més d’assessorar i valorar els assumptes que presente l’Ajuntament i aquells que el Consell considere, així com altres assumptes que puguen tindre una incidència directa en les polítiques municipals de protecció del medi ambient.