L’alcalde de València, Joan Ribó, ha assistit este matí a la recepció per part de l’Ajutament del nou Jardí de l’ermita de Sant Jeroni, en el barri dels Orriols, fruit del procés participatiu i d’un ampli debat entre els responsables arquitectònics i urbanístics del projecte i les entitats veïnals. Esta zona ajardinada de 3.965 metres quadrats el pressupost de la qual ha ascendit a 262.320 euros naix amb la vocació de convertir-se en una plaça per al barri on, a més de la trobada veïnal, se succeïsquen les activitats socials i culturals.

“Este parc de l’ermita dels Orriols que hui es posa en funcionament, malgrat la pluja, és fruit de la participació de la gent del barri, i s’ha fet a partir d’un debat ampli entre els responsables del projecte i les associacions veïnals, tenint molt en compte la història dels Orriols. Per açò el jardí reflecteix la petjada de les antigues cases que estaven ací i també el lloc on estava l’antiga ermita”, ha assenyalat Joan Ribó després de recórrer el nou parc sota la pluja i rebre tot tipus d’explicacions de l’arquitecta i paisatgista Elisabet Quintana.

“D’alguna manera este jardí pretén ser com una plaça del poble, la plaça dels Orriols, que li feia falta a este barri molt necessitat de zones verdes”, ha afirmat l’alcalde de València. “És un primer pas que estem molt contents d’haver donat, i que uns plantejaments que s’havien fet de forma participativa hagen pogut concretar-se, tirar endavant, i hui prenen cos en este parc que obri les seues portes. Crec que és un pas important per al barri que d’alguna manera indica que els pressupostos participatius tiren endavant i són fruit d’una reflexió i una voluntat de tots els barris. El jardí de l’ermita dels Orriols és un exemple a seguir”.

SATISFACCIÓ DE LES ENTITATS VEÏNALS

Entre els participants a l’acte de recepció d’un jardí durant tant temps reivindicat per a un espai urbà degradat i usat quasi exclusivament com a aparcament, ha estat, entre altres, Salvador Soriano, de l’associació Orriols Convive, una entitat que ha destacat per la seua participació i mobilització per a aconseguir esta nova infraestructura. “La valoració que fem des d’Orriols Convive és molt positiva en tots els aspectes, des de l’origen participatiu que ha tingut per part dels veïns i veïnes, fins a la consecució final”.

Soriano ha afegit que “este parc compleix la idea original del procés participatiu de que fora una plaça enjardinada i no un jardí a l’ús. Una plaça enjardinada a la qual anem a donar-li molta vida social i cultural i que serà un atractiu per al barri”. De fet, des de l’entitat han assenyalat que convocaran a tot el veïnat el pròxim dissabte a les 11h del matí per a celebrar conjuntament esta nova zona enjardinada del barri.