“Un mar de dones és l’obra d’art urbà que es pot visitar ja al carrer Joan Mercader per comprovar com l’artista Iris Serrano plasma com el moviment feminista cada volta està més present i resulta més necessàri per fer realitat una societat més lliure, igualitària i que defensa els drets humans”, ha dit la regidora d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Isabel Lozano.

Es tracta d’una activitat que està duent a terme la seua Regidoria amb motiu del Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència cap a les Ddones, que es celebra el 25 de novembre, i que tindrà com activitat central l’Igualment-Fest, que es durà a terme per segon any consecutiu a la plaça de l’Ajuntament el 26 de novembre. “Un mar de dones” té per objectiu descentralitzar el missatge d’igualtat de gènere donant especial importància a la sororitat com a ferramenta bàsica per a avançar en la comunitat entre gèneres i crear noves estructures de convivència i relació.

“El barri del Cabanyal és un lloc molt especial per a pintar. És un lloc que respira vida i la gent està molt agraïda de que trien els seus carrers com a protagonistes. Mentre pintava molta gent de totes les edats ha vingut a parlar amb mi” afirma Iris Serrano. A més, l’artsita assegura que “l’art hauria de ser del poble i estar al seu servei. És per això pel que pinte escenes carregades de missatge. “Un mar de dones” està pensat i pintat precisament per reivindicar la marea feminista que no pot parar i que creix cada vegada més i més, i que inclou tant a dones com a homes. A més, el titol em pareixía un homenatge al barri marítim per excel.lència de la ciutat de València”.