El Ple ha acordat, sense el suport dels grups polítics de l’Oposició, que el projecte municipal de neteja augmentarà la inspecció i auditoria dels servicis. A més, adoptarà mesures per a cobrir les situacions puntuals i específiques. L’acord de l’equip de govern també contempla informar del projecte de servicis de neteja viària i recollida de residus a les entitats i ciutadania en l’àmbit de les Juntes Municipals durant el mes de gener de 2018.

Amb esta proposta “per a garantir el millor servici de neteja urbana” la regidora delegada de Gestió de Residus Sòlids, Pilar Soriano, ha denegat la petició del Grup Municipal Popular, signada per la regidora Maria Àngeles Ramón-Llin, “perquè a l’exerxici 2018 s’instaure a l’Ajuntament un nou model en la planificació de la neteja de la ciutat, prestant especial atenció a la neteja dels solars i a la recollida de trastos i mobles abandonats al carrer”. En esta moció el  PP també ha demanat que este nou model de treball siga consensuat amb la Federació d’Associacions de Veïns de València, i que es done compte de l’esmentada planificació de la neteja en la comissió de Medi Ambient.

Pilar Soriano, que ha recordat que, enguany l’Ajuntament ha incrementat, de nou, el pressupost destinat a la neteja urbana, ha assegurat “que este esforç municipal és valorat positivament per la ciutadania, segons les auditories i la reducció (d’un 11,5 %) de les reclamacions”. De fet, estes xifres són la resposta al treball realitzat, com ara 10 milions de metres quadrats de solars nets, o de projectes com el primer camió de gas comprimit per arreplegar el fem que circularà pel carrers de València.