Possibilitar un major accés a la cultura i al teatre, eixe és l’objectiu amb què la Regidoria de Servicis Socials enceta una primera col·laboració amb el Teatre El Micalet. Amb esta col·laboració de l’Ajuntament i El Micalet es fomenten mesures d’integració per a les persones amb diversitat funcional auditiva i visual en les obres de producció pròpia.

Les mesures d’integració són audiodescripció i subtitulació per a persones sordes, audiodescripcions visuals i intel·lectuals, interpretació en llengua de signes, assistència a les persones amb diversitat funcional cognitiva, visites tàctils guiades i la instal·lació d’un bucle magnètic, que neteja el so dels audiòfons i els allibera d’interferències, el que permet incrementar la qualitat i la quantitat del so. Este bucle magnètic, una vegada instal·lat, podrà utilitzar-se en totes les funcions del teatre.

La implantació serà progressiva i experimental, per la qual cosa l’adaptació s’ha realitzat en dos funcions adaptades per a dos obres d’esta temporada. La primera d’estes, Hamlet Canalla de Manuel Molins i amb la direcció de Joan Peris. La segona serà El verí del teatre de Rodolf Sirera i també dirigida per Peris, que es podrà vore el pròxim 29 i 30 de novembre.

“Fer una obra de teatre amb una subtitulació i un acompanyament auditiu, fa que eixes persones que estaven apartades de l’oci i la cultura es puguen integrar. Per a la Regidoria de Servicis Socials és un acte revolucionari, ja que les persones amb discapacitat, que han estat tradicionalment ignorades per gran part de la societat, passen a tindre un paper actiu, perquè se’ls posa en comunicació amb altres àmbits, com el cultural, i això fomenta la capacitat de pensar i de ser crítics”, ha exposat la regidora Consol Castillo a la presentació, acompanyada de l’actor Josep Manel Casany i de l’actriu Pilar Almeria, representant de la Societat Coral El Micalet, que rebrà una ajuda de 15.000 euros per a fer possible este projecte.

L’ajuda pertany al pressupost municipal de 2017 i finança el projecte “Teatre Micalet, un teatre accessible per a tota la ciutadania” que va presentar la Societat Coral El Micalet a l’Ajuntament. Esta subvenció s’haurà de justificar posteriorment amb una memòria de les activitats realitzades.