L’alcalde de València, Joan Ribó, ha participat este matí en l’obertura de l’assemblea de delegats i delegades del sindicat CCOO, on ha advocat per “recuperar l’agenda social i laboral, i treballar per un nou marc adaptat a les necessitats d’un mercat globalitzat que ha anat, molt sovint, en detriment de les conquistes socials que tant d’esforç i sacrifici van costar”.

Ribó ha defés la necessitat treballar en este sentit, especialment pels efectes d’“una crisi provocada en part per qui té més, però que es va aferrissar en els sectors més vulnerables de la nostra societat”. L’assemblea ha comptat amb la presència, per primera vegada en València, del secretari general del sindicat, Unai Sordo, a qui l’alcalde ha donat la benvinguda a la ciutat.

Ribó ha denunciat que els últims anys s’han registrat nombrosos casos de desregularització i de pèrdua de drets laborals i capacitat adquisitiva dels treballadors i les treballadores. I en este context, s’ha referit també a la pèrdua de dotacions i infraestructures socials necessàries en València i a la Comunitat Valenciana. “He repetit en innumerables ocasions que no volem ser més que ningú, però tampoc menys –ha afirmat Ribó- però l’experiència mostra que el govern estatal no actua amb l’equitat amb què hauria de fer-ho i que correspon a una administració de tots”.

Com a exemples s’ha referit, “entre els molts possibles, a dos: la falta de subvenció al transport metropolità de València, en clar greuge comparatiu amb altres llocs de l’Estat, i la reiterada discriminació en els comptes de l’Estat a l’hora negar en València unes infraestructures ferroviàries indispensables, que en altres llocs s’han mamprés ja amb càrrec als Pressupostos Generals de l’Estat”.

Per això, ha agraït al col·lectiu sindical la participació “en una mobilització tan necessària com ineludible per a aconseguir que els valencians tinguem el finançament que per justícia ens correspon, i es puguen escometre les infraestructures que necessitem per a millorar el nostre benestar i qualitat de vida, per a ser competitius i assumir els nous reptes d’innovació i modernització que ja condicionen el mercat laboral”.

“L’infrafinançament –hi ha conclòs Joan Ribó- ofega l’economia valenciana i repercutix en el mercat laboral. És una intolerable manifestació d’injustícia social que genera desequilibris i és germen de frustracions que no podem ni hem de consentir. Un finançament just és imprescindible quan s’aspira a una societat més justa”.