Els veïns i veïnes de la ciutat de València, principalment per proximitat els de la zona nord, disposen d’una nova opció per retirar de forma sostenible mobles, electrodomèstics o enderrocs, entre altres. La regidora de Gestió de Residus Sòlids de l’Ajuntament de València, Pilar Soriano, en qualitat de presidenta de l’Entitat Metropolitana de Tractament de Residus (EMTRE) i representant del consistori en eixa entitat, ha visitat el nou ecoparc de Paterna el dia de la seua posada en funcionament.

“Amb esta instal·lació, els veïns i veïnes de València disposen ja d’un nou ecoparc en la zona nord de l’àrea metropolitana”, ha destacat Soriano, qui ha posat en valor la creació per part de l’EMTRE d’estes instal·lacions que “donen un servici públic fonamental” i que, gràcies als seus 5.000 metres quadrats és, juntament amb el del Polígon Vara de Quart, l’ecoparc més gran de l’àrea metropolitana.

Soriano ha explicat que este ecoparc reforça el servici per a la ciutadania que vulga col·laborar en la retirada de residus amb 19 grans contenidors, quatre per a enderrocs i la resta per a residus de gran volum, matalassos, encoixinats, restes de poda, fusta, paper i cartró, pneumàtics, metall, vidre i reserva. A més, s’ha instal·lat una bàscula per al control de les descàrregues.

Més enllà d’esta inversió, de vora 650.000 euros, Soriano ha anunciat que “en breu l’EMTRE posarà en marxa el primer ecoparc mòbil. Se’n sumaran més durant 2018. Esta entitat està fent una aposta decidida per la xarxa d’ecoparcs mòbils, ja que considerem que, juntament amb els esforços que han de fer els municipis que conformem l’àrea metropolitana de València, són elements clau en la consecució col·lectiva dels objectius de reciclatge”.