La regidora d’Igualtat i Polítiques Inclusives i Presidenta delegada de la Universitat Popular, Isabel Lozano, ha aprovat els pressupostos per a 2018 de la Universitat Popular de València en la Junta Rectora d’este organisme, celebrada hui en la casa consistorial. El pressupost aprovat arriba als 5.226.822 euros, el que suposa un increment de 425.056 euros respecte al 2017. A més, per primera vegada, l’Ajuntament compleix l’acord  amb el personal formador de la Universitat Popular i reconeixerà els trienis que mai se’ls han abonat.

Isabel Lozano ha destacat “el compromís indubtable i sòlid del Govern de la Nau amb la Universitat Popular i amb l’importantíssim servici públic que presta a la ciutadania de València la UP, aspecte que es demostra amb fets, com és l’increment de vora mig milió d’euros per al pressupost de 2018”.

Lozano, ha inicidit en el fet que “per primera vegada en la història els pressupostos s’han aprovat de forma unànime per la Junta Rectora, inclosos tots els sindicats representats en este òrgan de decisió de la Universitat Popular, un punt molt important. Treballem des del consens i el diàleg”, ha comentat.

LA UP COMPLEIX EN 2017 L’ACORD LABORAL DE 2013 PER PRIMERA VEGADA

Lozano ha recordat que “tot i haver acordat en 2013 el reconeixement dels trienis del personal formador de la Universitat Popular, el Partit Popular mai ho va fer efectiu ni ho va complir. Ara, en el Govern de la Nau, complim este compromís”.

“En l’actual Govern municipal ens creiem els acords, les institucions, el treball del personal municipal i per això complim el que estava acordat des de fa anys. Som un Govern seriós i responsable”, ha dit lozano.

La regidora d’Igualtat ha recordat, en eixe sentit, que el consistori ja va saldar un deute de 91.635,93 euros amb els treballadors de la Universitat Popular que tenien reconegut un pla de pensions des de 2008 i que l’anterior executiu del Partit Popular mai va arribar a aportar.

L’article 61 del conveni signat per al període 2008-2011 i prorrogat des d’aleshores, estipula que l’Ajuntament de València havia de realitzar aportacions a un pla de pensions creat per al personal que està adscrit al servei de la Universitat Popular.

La regidora d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Isabel Lozano, va ser informada que l’anterior equip de govern del PP mai va arribar a realitzar estes aportacions a un pla de pensions que afecta a tot el personal de la Universitat, formadors i funcionaris, que d’esta manera van vore equiparades les seues contraprestacions amb el personal de l’Ajuntament de València.

D’altra banda, Isabel Lozano també va renunciar a una assegurança de vida col·lectiva dels treballadors de la Universitat Popular de què disfrutava també com a presidenta de l’entitat, però al ja comptar amb una cobertura com a edil, ha preferit no duplicar este servici que si va contractar la seu predecessor, Emilio del Toro.