La regidora de Benestar Social, Consol Castillo, ha rebut hui la certificació que acredita la qualitat dels servicis socials municipals en la prestació i execució de les seues funcions. Els servicis socials de l’Ajuntament de València han renovat la seua certificació ISO 9001:2015, de Sistema de Gestió de la Qualitat.

Tal com s’ha destacat des de l’entitat que emet la certificació, l’Agència per a la Certificació de la Qualitat i el Medi Ambient, ACCM, la implantació del Sistema de Gestió de Qualitat segons la norma ISO 9001:2015 als centres municipals dels servicis socials ha suposat notables millores en el control d’expedients, en l’organització interna i en la normalització dels processos.

La renovació d’esta certificació suposa el reconeixement, per part d’esta entitat acreditada, de la bona gestió del servici en les seues diferents àrees operatives, així com les relacions amb les i els ciutadans/usuaris, la planificació i control de la prestació del servici. Per a aconseguir amb èxit els objectius de qualitat aprovats, així com els compromisos de millora assumits en la revisió per direcció, s’ha comptat amb la col·laboració de la direcció dels centres municipals dels servicis socials i la participació de tot el personal.

Segons l’informe, “l’auditoria evidencia la cultura de qualitat als centres municipals dels servicis socials des de la primera auditoria de certificació, ja que s’han obtingut resultats altament satisfactoris amb una disminució del nombre de desviacions i un augment dels punts forts destacats tant en aspectes tècnics com en la participació del personal tècnic”. L’auditoria ha sigut realitzada amb l’assistència de l’entitat acreditada Solumed Consultores, empresa valenciana que també està present en altres comunitats autònomes.