El tercer cap de setmana del projecte “Cultura als barris”, impulsat per la Regidoria de Patrimoni i Recursos Culturals, acosta l’art i la cultura als barris d’Orriols, la Llum, Aiora, Patraix i les Tendetes. Els veïns i les veïnes de la ciutat podran gaudir de dansa, circ, teatre, música i cinema.

L’espectacle de dansa contemporània “El salt de la sal”, a càrrec de la companyia Fil d’Arena, arriba este dissabte, a les 19 hores, a la plaça de l’Actor Luis Ramírez d’Orriols. Mentre que el diumenge, a la mateixa ubicació, però d’11 a 13 h, Apec-Món Baraka Nou Circ farà un taller i espectacle participatiu de circ per a famílies, xiquets i xiquetes.

A més, al barri de la Llum tindrà lloc el dissabte, a les 19 h, l’espectacle de dansa flamenca “Flor de mayo” a càrrec de la companyia Marea Danza, i el diumenge, a les 12 h, la Unió Musical l’Horta de Sant Marcel·lí, dirigida per Vicente Pelechano Barberá, realitzarà un concert de banda. Tots dos esdeveniments seran a la plaça de Zumalacárregui.

L’animació teatral “Els guardians de la cultura” de la companyia Viviendo del Cuento Teatro arriba el dissabte, a les 19 h, a l’esplanada del parc d’Aiora. El diumenge, a les 12 h, també a Aiora s’interpretarà un concert de música clàssica a càrrec del Dúo Cello-Guitarra format per Antonio Cotolí i Gloria Aleza.

Pel que fa al barri de Patraix, este cap de setmana està previst el taller d’art urbà “Personalitza la teua ciutat” de Factoria d’Arts de Patraix, que serà el dissabte, de 12 a 14 h i de 17 a 20 h, i el diumenge, de 12 a 14 h i de 17 a 19 h. El taller es realitzarà a l’Alqueria de Mara, al carrer del Pinet. L’espectacle de dansa contemporània “El salt de la sal” també arribarà a Patraix el diumenge, a partir de les 19 h.

El dissabte, a les 22.30 h, es projectarà el documental El arquitecto de Nueva York. Rafael Guastavino, el hombre que dibujó el cielo de Manhattan al barri de les Tendetes, al carrer de Gregori Gea, a l’altura del carrer del Transatlàntic. El diumenge, d’11 a 14 hores, també a les Tendetes es faran els tallers demostratius i participatius de terrisseria, socarrats i paper reciclat, dirigits a tots els públics.