L’Ajuntament de València celebra hui a partir de les 10 hores, el ple extraordinari per a debatre l’estat de la ciutat corresponent a l’exercici 2017. L’Hemicicle Municipal serà l’escenari d’este intercanvi d’idees que, tal com va celebrar-se l’any passat, per primera vegada en dos dècades, protagonitzaran l’alcalde i els portaveus dels grups municipals. A més, a este for tindran també presència i veu entitats ciutadanes de tot tipus.

L’alcalde Joan Ribó obrirà este foro am una intervenció, sense límit de temps, per a donar compte de l’acció del seu govern i anunciar propostes de l’executiu local per al pròxim any. Seguidament, s’escoltarà la veu de les entitats que hajen presentat la seua sol·licitud per a participar en este debat i exposar les seues demandes. Tot seguit, intervindran els portaveus dels diferents grups polítics municipals, que ho faran en dos torns: el primer de 15 minuts; i el segon, de 8; i per ordre de menor a major representativitat. La sessió conclourà amb la intervenció de l’alcalde, que clausurarà el Ple de Debat sobre l’Estat de la Ciutat.

Fins el moment, han confirmat la seua participació 12 entitats ciutadanes, encara que este nombre pot ser major. Tomaran la paraula representants de les Associacions de Veïns i Veïnes de Natzaret, San Vicente de Paul i adjacents, Polo i Peirolón, Cabanyal-Canyamelar, Nou Moles, Castellar-L’Oliveral. També han demanat la paraula l’Associació de Comerciants del Centre Històric de València, el Centre de Recursos Just Ramírez, la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes, l’Associació de Hemofília de la Comunitat Valenciana, Fesord Comunitat Valenciana, i l’Assemblea de Cooperació per la Pau.

L’alcalde ha comentat hui amb els i les periodistes sobre les expectatives d’este debat anual. “L’esperit amb que ens plantegem esta cita és de molta tranquil·litat –ha manifestat- en tenim moltes coses que explicar, molts projectes i moltes coses desenvolupades; i a més vénen moltes associacions ciutadanes que aportaren les seues crítiques i les seues propostes, la qual cosa ens sembla molt important”.

Ribó ha destacar que es tracta “d’un debat democràtic”, i ha anunciat que s’impulsarà l’articulació en el nou reglament perquè esta trobada municipal s’haja de fer tots els anys “perquè crec que és un debat important per a poder reflexionar sobre l’estat de la ciutat”.

El debat podrà ser seguit per streaming a través del canal gva de la Generalitat, així com a través de les xarxes socials municipals, i mitjançant el hastag #debatVLC. A més, Al Saló de Cristalls s’habilitarà una pantalla també amb senyal televisiu perquè tots els ciutadans i ciutadanes que ho desitgen pugen seguir des d’allí la sessió.