L’alcalde de València, Joan Ribó, i la coordinadora general del Col·lectiu Lambda de lesbianes, gais transsexuals i bisexuals, Fani Boronat, han firmat este matí un conveni de col·laboració que permetrà a l’Ajuntament col·laborar de manera més activa en les activitats de Lambda destinades a promoure el respecte a la diversitat sexual en la ciutat de València.

Ribó ha expressat la seua “gran satisfacció per signar este conveni, ja que des de l’Ajuntament de València volem col·laborar activament en la defensa dels drets humans i, en este cas, del dret a viure plenament en la identitat pròpia de cada persona, siga quina siga la seua orientació sexual o identitat de gènere. I col·laborar activament vol dir treballar amb les entitats que ja actuen en este sentit”. D’esta manera, l’alcalde ha fet referència a la importància d’eradicar l’homofòbia i la transfòbia, encara presents en la nostra societat. També ha fet un al·legat a favor del dret de qualsevol persona a expressar el seu afecte de manera lliure, “sense pors”, ja que, com deia un dels lemes de l’Ajuntament en l’últim Orgull LGTBI, “volem que València siga una ciutat on es pot ser feliç en les diferents maneres d’expressar l’amor”.

Per la seua banda, la regidora d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Isabel Lozano, ha detallat que “el conveni abraça la col·laboració en les activitats de tipus social i cultural que Lambda organitza a l’entorn de l’Orgull LGTBI, i en defensa de la diversitat de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals. També, òbviament, per l’eradicació i prevenció dels delictes d’odi o discursos d’intolerància que poden sorgir en la nostra societat, encara que, com ha apuntat l’alcalde, cada vegada la població està més conscienciada que la defensa dels drets de totes les persones és prioritària, siga quina siga la seua orientació sexual, identitat de gènere, ètnia, creença o opinió política”. En este sentit, la regidora ha afegit que “la sensibilització, per exemple contra l’assetjament escolar, és imprescindible, i en això l’Ajuntament de València va de la mà de Lambda”.