L’Ajuntament de València, a través de la Delegació de Residus Sòlids, ha començat la neteja de les parcel·les del camí de la Font d’en Corts que recauen al Bulevar Sud i dilluns, dia 10, iniciarà la de les parcel·les del carrer de Sant Vicent Màrtir on estaven les naus de Macosa. En els dos casos, es respon amb estes actuacions a reivindicacions veïnals històriques.

La regidora de Gestió de Residus Sòlids, Pilar Soriano, ha destacat precisament la importància d’escoltar la ciutadania i resoldre els seus problemes, com ara els derivats d’abocaments incontrolats en les parcel·les que ara es netegen. “No només netegem les parcel·les municipals de la Font d’en Corts, sinó que també condicionem les de les naus de Macosa, tot i ser una propietat privada, per atendre així les reivindicacions veïnals que s’acumulaven a l’Ajuntament des que les enderrocaren en 2009”, ha explicat.

Al solar recaient al Bulevard Sud s’acumulen residus de construcció des de fa més d’una dècada. S’estima que l’actuació municipal retirarà més de 2.000 metres cúbics de deixalles que seran traslladades a l’abocador controlat de l’EMTRE. El cost total d’esta actuació s’estima que arribarà als 14.500 euros.

D’una altra banda, a les parcel·les del carrer de Sant Vicent 273-277 s’han produït abocaments il·legals des d’un camí d’accés pel lateral de les vies del tren des del Bulevard Sud. Com que són de propietat privada, l’Ajuntament va obrir un expedient per a notificar l’obligació de netejar-les. No obstant això, vist que no s’ha rebut cap resposta, el consistori executarà subsidiàriament eixa neteja i repercutirà posteriorment el cost a la propietat de les parcel·les. S’estima que hi ha un volum de residus de vora 2.500 metres cúbics i que el pressupost final vorejarà els 20.300 euros.