L’Ajuntament de València i les universitats públiques de la ciutat han donat hui el seu suport a la proposta ciutadana per a desenvolupar urbanísticament Benimaclet, com un barri més verd i més sostenible, amb espais públics de qualitat i integrats amb l’horta. Així ho ha manifestat hui l’alcalde Joan Ribó, en conéixer esta proposta que ha sigut fruit d’un concurs d’idees i d’un procés participatiu, impulsat per la regidoria de Participació Ciutadana, amb el qual els veïns i veïnes d’esta zona han fet saber el seu sentir.

Esta proposta, que tal com ha destacat l’alcalde “s’ha elaborat amb la col·laboració de tots els actors del barri”, planteja, entre altres mesures, concentrar l’edificabilitat prevista en els extrems de Benimaclet, per tal de respectar l’horta que s’endinsa per esta zona en la ciutat. A més, reivindica nous equipaments públics, oberts a la ciutadania, i al paratge natural.

Durant la presentació d’este projecte, que ha tingut lloc al saló de Cristall de l’Ajuntament, amb la presència del govern municipal i dels rectors de la Universitat Politècnica i la Universitat de València, Francisco Mora i Esteban Morcillo, respectivament, l’alcalde ha ressaltat el caràcter “coral” de la proposta que es fa ressò de les reivindicacions i necessitats del veïnat, la implicació entusiasta i desinteressada dels professionals, el suport ferm i solvent de les universitats i de les delegacions municipals d’urbanisme i de participació ciutadana abocades a l’objectiu comú de millorar la vida en un dels nostres barris més emblemàtics”.

“Participar és més que al·legar, i este és un exemple d’una nova forma de fer política i de plantejar urbanísticament la ciutat”, ha conclòs Ribó. Tot reconeixent la “complexitat” de l’assumpte, l’alcalde ja ha avançat que caldrà consensuar alguns plantejaments.