Isabel Lozano ha presentat la campanya de l’Orgull de València 2017, que reflectix l’“aposta del Govern Municipal per la cultura de la diversitat i la defensa dels drets de les persones”. Acompanyada per representants de diversos col·lectius ciutadans de defensa de la igualtat, la regidora ha apel·lat a la “implicació de tota la ciutadania en esta tasca davall el lema “València, ciutat orgullosa de l’Orgull”.

“Volem una ciutat en què no es genere discriminació ni discursos d’odi, i en eixa línia hem impulsat una campanya que pretén anar més enllà de la celebració d’un dia únic, la manifestació de l’Orgull LGTBI, i una marca que pretenem que es quede per sempre: València, ciutat orgullosa de l’Orgull, que és tota una reafirmació”. La regidora Isabel Lozano ha presentat amb estes paraules el conjunt d’accions que es van a dur a terme en la ciutat durant el mes de juny a l’entorn dels drets del col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals, i als valors de la igualtat i la diversitat.

La campanya es plasma en el suport municipal a les iniciatives culturals i socials que proposen els col·lectius ciutadans al voltant de la diversitat durant este mes, i en una sèrie de missatges gràfics que es distribuiran per tota la ciutat. Les activitats s’han aglutinat en una web específicament creada per a això, www.valenciaorgullosa.com, que arreplega tota la informació i les propostes. De manera paral·lela, la firma creativa Ladies&Gentlemen ha realitzat el disseny de la cartelleria i la imatge de la campanya, i ha elaborat una sèrie de missatges gràfics que es distribuiran en el mobiliari urbà, centres municipals, mitjans de comunicació i xarxes socials. Es tracta una sèrie d’11 cartells amb missatges en clau festiva, i amb al·lusions a cançons, a dites populars i apel·lacions a la participació i a la convivència. Missatges com Celebrem el dret a ser feliç” o “A València celebrem ser com vulgues ser”, entre altres, que reforcen els conceptes d’inclusió, diversitat, igualtat i convivència.

“Tenim la voluntat d’implicar tota la ciutadania en esta campanya –ha subratllat la regidora Lozano- i en este sentit van tots els missatges que formen part de la iniciativa, en el de la implicació i la participació de tots els veïns i veïnes”. “La celebració de l’Orgull no és només per al col·lectiu LGTBI –ha afegit la delegada- sinó que és una invitació a tota la ciutadania a treballar i a implicar-se en els valors de la diversitat, de la igualtat i de la convivència, perquè estos són els elements imprescindibles per a construir una societat cohesionada i que respecte els drets de totes les persones. I en l’Ajuntament –ha conclòs- ens prenem molt seriosament esta tasca”.

La presentació de la campanya ha comptat amb la participació de representants de la Fundació Daniela, entitat per la visibilització i els drets d’adolescents xiquets i xiquetes transsexuals i transgènere, i del col·lectiu de lesbianes, gais, trans i bisexuals Lambda. Tant la vicepresidenta de la Fundació Daniela, Àfrica Pastor, com el coordinador de projectes culturals de Lambda, Luis Noguerol, han subratllat la importància que les institucions, com en este cas l’Ajuntament de València, abonen i facen visibles les accions en defensa dels drets de tota la ciutadania.