Joan Ribó ha intervingut en la inauguració del Congrés Nacional de l’Associació d’Ames de Casa i Consumidors Tyrius, que se celebra hui i demà en el Palau de la Música. Ribó ha instat els i les representants de l’entitat a “continuar amb el seu treball per a donar una resposta, ètica i solidària a les distintes situacions socials que tenen el seu origen en una desigualtat social entre hòmens i dones en què queda molt per superar”.

L’obertura del Congrés ha comptat amb la presència del president de la Generalitat, Ximo Puig, el delegat del Govern a la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Moragues, i la presidenta de l’Associació Tyrius, Vicenta Alcácer Navarro; així com nombrosos membres de la corporació municipal. La trobada coincidix amb el 50 aniversari de l’entitat i, tal com ha destacat l’alcalde, Joan Ribó, al llarg d’este mig segle d’activitat, “l’Associació d’Ames de Casa i Consumidors Tyrius s’ha consolidat com una entitat molt representativa de la societat civil valenciana en l’àmbit de la dona i en diferents territoris i àmbits com l’acció social o el consum”.

L’associació compta amb més de 200.000 persones afiliades, repartides en més de 200 delegacions. Al llarg dels seus 50 anys d’existència, l’entitat ha anat ampliant el seu camp d’acció des de l’àrea del consum i la promoció de la dona fins a nous fronts. Entre altres, l’alcalde ha destacat, per exemple, la labor d’atenció al col·lectiu d’immigrants, o a dones víctimes de violència de gènere.

En este context, Joan Ribó s’ha referit a la coincidència d’este 50 aniversari de Tyrius amb l’elecció de València com a Capital Mundial de l’Alimentació Sostenible, “perquè és en el si de la famílies on han d’adquirir-se hàbits indispensables per a la generalització d’una alimentació més saludable, d’una alimentació que done prioritat la dieta mediterrània i el consum de productes vegetals i de quilòmetre 0, aquells que es produïxen més prop de nosaltres”, ha afirmat.

L’alcalde ha posat en valor el paper en defensa dels drets de la dona des de la seua condició de consumidora, però no exclusivament, que impulsa l’entitat. “Esta  -ha assegurat Ribó- és una labor que cohesiona la societat valenciana”. Per això, ha demanat als i les representants de Tyrius “que continuen incloent, en el seu camp d’acció, nous fenòmens”.

L’alcalde ha conclòs la seua intervenció assegurant que, “des del Govern de la Nau, que té com a principal objectiu rescatar les persones, promoure la justícia, la igualtat, la solidaritat, fer de València una ciutat saludable, acollidora i de tots, sàpien que comptem amb l’experiència, la capacitat organitzativa i el bon fer de l’Associació d’Ames de Casa i Consumidors Tyrius”.