La cultura, la sostenibilitat i la gastronomia de quilòmetre zero a través de concerts, xarrades, tallers, exposicions i food trucks es donaran cita a Las Naves en la segona edició del festival VESOS – València Escena Sostenible-, que comptarà amb la col·laboració d’EMT València i es tornarà a desenvolupar en els diferents espais que ofereix el Centre d’Innovació Urbana de la nostra ciutat, tant a l’aire lliure com a l’interior, durant els dies 6 i 7 de maig en dos jornades que començaran al matí i conclouran a la vesprada-nit.

En el programa de VESOS es troben propostes de trobades com ‘Projecta València Cap a 2030’, on coneixerem els objectius de desenvolupament sostenible a la ciutat de València, així com xerrades al voltant de la sostenibilitat a càrrec de Diploma DESEEEA, de la mobilitat, amb el regidor de Mobilitat Sostenible, Giuseppe Grezzi, o de l’alimentació sostenible, amb Veganizer España. Climate Europe també tractarà el canvi climàtic i les seues implicacions a València, i Climate-KIC explicarà com fer que una idea de negoci verd es convertisca en realitat.

Els tallers de sensibilització sobre reciclatge i sostenibilitat, de caràcter gratuït i per a adults, seran també un gran focus d’interès per a VESOS. En concret, es realitzarà un taller cada jornada del festival: el primer, sobre el problema dels plàstics a les platges i la importància del reciclatge, dut per l’Associació BIOagradables; el segon, a càrrec de CKAA (Associació d’Alumnes del Climate-KIC), tractarà de fomentar la consciència sobre el canvi climàtic a través de la fabricació de llums LED amb materials reutilitzables.

Paral·lelament, es realitzarà durant tot el festival un taller de plantació de llavors a càrrec de l’Associació La Codolla. Així, la proposta cultural entorn de la qüestió de la sostenibilitat es completarà amb l’estrena de ‘Nugant cordes’, un documental de Mayte Fornes i Juan Arocas sobre el retorn al contacte amb la terra i l’horta, i les exposicions artístiques ‘Biosferes’ (Marco Ranieri), ‘Geografies emocionals’ (Raquel Clausi) i ‘Terra Herma’ (Col·lectiu LAPASSA).

Enguany, VESOS tornarà també a presentar una mostra de l’escena musical valenciana a través de concerts gratuïts que tindran lloc al pati gran de Las Naves i comptaran amb la presència de grups com El Emperador, Lígula i Meridian Response –guanyadors de l’últim ‘Sona la Dipu’–, Our Next Movement, Salfvman, Chesterton i també grups de músics ja consolidats com The SaltitoS o Swing From The Bottom.

Precisament el swing tindrà enguany, de nou, un paper protagonista en la música en directe de VESOS donat que la nova edició del festival comptarà amb la presència de Tumba Swing, de propostes íntimes com Ona Nua, del folk pop de GEM i d’Emma Get Wild, i dels dos grups guanyadors del concurs ‘Pasa el Micro de La N Flotante’. Així mateix, VESOS organitzarà també per a la nit del dissabte 6 de maig a la sala La3 Club (c/ Pare Porta, 3) els concerts d’Amatria, Baywaves, Bearoid i Navvier.

El festival comptarà, a més, amb un mercat sostenible d’artesania, roba i gastronomia, distribuït als dos patis exteriors del recinte i amb la participació de cooperatives, empreses implicades amb la mobilitat sostenible, associacions, grups ecologistes i agricultors ecològics. També hi haurà espai per a les startups mediambientals participants en el programa de generació d’ocupació verda de Climate-Kic i es redundarà en el concepte del menjar sa i ecològic a partir de food trucks de proximitat.

Tal com ja s’organitzà l’any passat, VESOS també comptarà amb una programació dedicada especialment als més xicotets i xicotetes: VESETS. Tindran teatre musical (La historia de Superbús y Superbusina) i de titelles (Draco, el drac curiós), contacontes (L’autobús roig de l’EMT), un taller i una festa a càrrec de Críos And Roll. Totes estes activitats són d’horari matinal i de caràcter gratuït.