Després que hui s’haja decretat l’alçament del sumari del conegut com “cas Taula”, Compromís per València ha demanat explicacions immediates a Isabel Bonig com a presidenta del PPCV, així com als 10 regidors d’esta formació a l’Ajuntament de València (9 d’ells imputats per esta causa) pel suposat finançament il·legal de les seues campanyes electorals, “detalladament descrit en el sumari”, tal i com ha explicat el portaveu de Compromís per València i alcalde de la ciutat, Joan Ribó: “el PP acudia suposadament dopat a les eleccions, fent trampes, un comportament contrari a la democràcia i a les més elementals normes de les que ens hem dotat com a societat. Unes pràctiques que mereixen la immediata eixida de la política de totes aquelles persones implicades”. Segons ha explicat Ribó: “Bonig va dir públicament que els regidors imputats en este escandalós cas havien de deixar la seua acta, però ho va dir amb la boca xicoteta, com es demostra que encara formen part del Grup Municipal Popular”.

El sumari amplia el catàleg de delictes investigats fins ara amb altres dos: suborn i malversació de fons públics. Uns delictes que, presumptament, tenien lloc en l’administració pública, per la qual cosa, segons ha afegit Ribó, “caldrà esbrinar a canvi de què hi havia empreses que feien donacions irregulars a les campanyes del Partit Popular. Damunt la taula hi ha la sospita que ací es feien contractes públics depenent si l’empresa estava disposada a aportar diners de manera il·legal. Si això es demostra, es constatarà que s’ha jugat brut amb els diners de tots els valencians”.

L’existència de comptes bancaris opacs en el Grup Municipal Popular de l’Ajuntament de València, així com la imputació d’una cinquantena de persones vinculades al Partit Popular de la ciutat de València, entre ells 9 dels 10 regidors i, finalment, el fet que tot el PP de València, com a partit, també haja sigut imputat, “condueix a pensar que aquells casos aïllats de corrupció dels que parlava en el seu moment Mariano Rajoy, realment formen part d’un engranatge dedicat a delinquir de manera sistemàtica”.