Mercavalència ha obtingut, durant 2016, uns ingressos de 18.780.000 euros, el que suposa un 8,2 % d’increment respecte a l’any anterior. Així mateix, els beneficis han augmentat un 23,7 %, arribant als 2.179.000 euros. El president de Mercavalencia i regidor de Comerç, Carlos Galiana, ha donat compte hui d’estos resultats, així com dels plans per a 2017 i de l’aposta per la rendibilitat social, “amb inversions en els mercats municipals, que són els millors clients d’este centre agroalimentari comercial i logístic”.

Carlos Galiana, acompanyat del gerent de Mercavalència, José Joaquín García, també ha destacat l’augment dels dividends de l’empresa que s’han duplicat durant este període i que suposen 922.000 €. En l’apartat econòmic ha resaltat l’augment de les inversions en l’empresa que en 2016 han suposat un 78,9 % més que en 2015.

Pel que respecta a la memòria no econòmica, Galiana ha repassat les activitats que durant este període s’han realitzat a Mercavalència “col·laborant amb més de trenta entitats públiques i privades en iniciatives comunes, donant suport al comerç minorista i als mercats municipals amb la participació en esdeveniments com el Bonica Fest, la promoció d’hàbits saludables amb la publicació de Mercapolitan i la col·laboració amb EMT en els programes EMT a l’Escola i EMT Experience”. Així mateix, ha destacat la implicació de Mercavalència en projectes municipals relacionats amb l’alimentació, en els quals va participar i continuarà fent-ho, com en la creació del Consell Alimentari, l’elaboració del pla d’alimentació ecològica a les escoles, el treball transversal per a la promoció dels productes de proximitat, la reivindicació del corredor mediterrani i el suport a la creació del Centre Intermodal de la Fonteta de Sant Lluís.

Per a 2017 Galiana ha afirmat que “fins ara, hem tingut rendibilitat; ara, anem a enriquir”, en relació als plans de l’empresa regits pels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU i a la seua clara aposta per la responsabilitat social empresarial. “Mercavalència tindrà menys benefici econòmic i més benefici social”, ha assegurat el president quan s’ha referit a la creació en 2017 del viver d’empreses en col·laboració amb la Universitat Politècnica, a la posada en marxa del Centre de Formació Mercavalència dirigit a formar en professions del sector per a la seua incorporació la mercat laboral, amb especial atenció als col·lectius més vulnerables i a les campanyes de suport al petit comerç  i als mercats municipals que “a més de ser els clients dels nostres clients, el petit comerç forma part de la nostra visió de ciutat més amable i sostenible”.

També ha agrait a la premsa l’afecte amb què es parla dels mercats municipals en els mitjans de comunicació, així com el seu compromís amb l’alimentació saludable. “És un treball de tots”, ha afirmat, “i comptem amb vosaltres com a aliats necessaris per a complir els nostres objectius marcats pel pacte de les nacions”.