Joan Ribó, ha participat en l’acte organitzat amb motiu de la Declaració Internacional de la Química que ha tingut lloc en el Museu de les Ciències i que està organitzat pel Consell Superior de d’Investigacions Científiques i l’Associació de Químics de la Comunitat Valenciana. L’alcalde ha reivindicat el bon i adequat ús d’esta ciència i la seua important contribució a un model de desenvolupament sostenible.

Ribó ha clausurat este acte que ha tingut com a objectiu “promoure la confiança i el suport social a la ciència” a partir de la Declaració Internacional que va ser aprovada a Sevilla al setembre de l’any passat, en el primer punt de la qual es plantejava la necessitat d’enfortir la conscienciació social sobre l’incalculable valor que aporta la ciència, per a poder gaudir d’una qualitat de vida i un benestar sense precedents gràcies als avanços aconseguits”

Davant els representants de diferents col·lectius professionals, científics i universitaris, relacionats amb el món de la química, Ribó s’ha referit en la seua intervenció a la necessitat de posar en valor una ciència “d’imatge sovint distorsionada”, amb la qual l’actual alcalde de València ha tingut “una estreta vinculació al llarg de la meua vida professional i docent, i que té un paper clau per a explicar l’origen de la vida i per a garantir un futur millor i amb major benestar per a les ciutadanes i ciutadans”.

Ha recordat l’alcalde la necessitat que la química i l’ètica científica caminen en paral·lel. Així, en la Declaració Internacional de la Química de Sevilla es reivindica que “la química està en la base de molts avanços científics, tecnològics, innovadors que permeten el progrés de la humanitat”, i s’ha referit a la seua aportació de solucions a problemes globals com el del proveïment d’aigua, d’energia, d’aliments o de fàrmacs que curen les nostres malalties, la qual cosa “requerix d’una aposta clara per la recerca i la innovació a través d’un bon, transparent i adequat ús de la química”.

“Efectivament, no es pot parlar d’aigua apta per a fertilitzar i per a beure, d’energia neta, d’alimentació saludable, de creixement demogràfic, de lluita contra la malaltia o de canvi climàtic, sense comptar amb l’aportació de productes i tecnologies que, en l’àmbit de la química, contribuïsquen a un model de creixement sostenible”, ha afirmat Ribó.