El coportaveu del grup municipal de Compromís per València i regidor de Mobilitat Sostenible del Ajuntament de València, ha signat juntament amb tots els representants locals del Partit Verd Europeu un acord on es compromet a impulsar canvis profunds en el model de mobilitat per a millorar la qualitat de l’aire i aconseguir una “ciutat més saludable”.

La signatura de l’acord ha tingut lloc durant les jornades titulades ‘Moving Ahead: Green Mobility for Healthy Cities’ organitzades pel Partit Verd Europeu aquest cap de setmana a Roma, on Giuseppe Grezzi ha sigut convidat per a donar a conèixer les polítiques de mobilitat que s’estan duent a terme des de l’Ajuntament de València.

“Que dirigents de ciutats europees com Amsterdam o Milà, amb gran experiència en la mobilitat sostenible, vulguen conèixer les mesures que apliquem a València reforça les nostres polítiques de canvi i ens motiva per a seguir en aquesta línia”.

En aquest sentit, el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament de València ha assegurat que “un dels objectius del nou govern del canvi és reduir la contaminació atmosfèrica i sonora apostant per un model de ciutat que potencie formes de mobilitat més sostenible que siguen alternatives reals al vehicle privat”.

Així, ha detallat algunes de les mesures que ja s’apliquen a València com la promoció de l’ús de la bicicleta amb la vertebració del carril bici perquè puga accedir a tots els barris de la ciutat, la millora de la xarxa d’autobusos urbans per a fer més eficients i ràpids tots els desplaçaments, la creació de nous títols de viatge per a menors de 10 anys i la gratuïtat de l’autobús per a persones en risc d’exclusió social, la recuperació d’espais per a les persones amb la peatonalització de carrers, o la pacificació del trànsit amb la creació de Zones 30 en punts estratègics de la ciutat.

Grezzi ha destacat que igual que succeeix amb altres ciutats amb regidors del ‘Green Party’ com Londres o Milà, “València comença a convertir-se en referent europeu de mobilitat sostenible i recuperació d’espais públics”