L’alcalde de València, Joan Ribó, ha participat este matí en l’acte institucional pel XXX aniversari del Centre Internacional d’Investigació i Informació de l’Economia Pública, Social i Cooperativa (CIRIEC-España), organitzat per la Universitat de València.

Ribó ha denunciat els efectes de la crisi econòmica, “tan dura i tan carregada sobre les esquenes de la classe treballadora, víctima dels acomiadaments, els retalls i els contractes d’un dia o d’una setmana”. Però tots estos efectes, ha argumentat, “han demostrat que les empreses fonamentades sobre les justes bases de l’economia pública, social i cooperativa han resistit millor les dificultats, han tingut més capacitat per a fer front a l’adversitat i per a mantindre una ocupació digna des de l’aposta d’una societat més solidària dins d’un marc de justícia social”.

Ribó ha exposat davant d’un auditori integrat per nombroses autoritats polítiques, econòmiques i acadèmiques, “la importància de buscar fórmules que contribuïsquen a aconseguir una societat més justa i solidària des del món laboral”, una labor que precisament centra l’activitat de CIRIEC. “Fórmules”, ha defés l’alcalde, “que ens allunyen de la precarització i la desregularització, sense per això deixar d’apostar per l’eficiència, la innovació i la recerca de l’excel·lència empresarial”.

Per això, ha destacat el treball de tres dècades del Centre CIRIEC per a millorar el món del treball i les relacions econòmiques a través d’una permanent activitat acadèmica i científica que, ha subratllat, “tenia i té la clara voluntat de contribuir a consolidar l’estat social i democràtic de dret i d’impulsar la justícia social en el món de l’economia i el treball”.

Durant la seua intervenció, l’alcalde Ribó ha posat de manifest la importància de la labor de mútues, empreses socials, societats laborals, fundacions i cooperatives, “on les persones”, ha afirmat, “prevalen sobre el capital, on es fomenta la participació democràtica, la implicació dels treballadors en la gestió empresarial i es busca, com a valor afegit, que el benefici obtingut repercutisca col·lectivament en tot l’entorn social”.

Per això ha destacat la importància que té per a l’equip de govern de l’Ajuntament de València “l’impuls de l’economia social, que”, ha assegurat, “és un aspecte estratègic de la nostra política en favor de les ciutadanes i ciutadans”. En este sentit, ha manifestat la seua satisfacció pel fet que la seu de CIRIEC Espanya estiga precisament en la nostra ciutat.