Més de 200 (220) treballadors i treballadores de l’Ajuntament de València participaran en una activitat impulsada per l’equip de govern municipal  “per garantir que els veïns i veïnes puguen ser atesos en la seua llengua, siga esta el valencià o el castellà. Joan Ribó, ha presentat a l’Hemicicle esta iniciativa que facilitarà l’aprenentatge del valencià als empleats i empleades del Consistori “que amb esta competència lingüística donaran millor servici a la ciutadania”.

Acompanyat per Sergi Campillo, Joan Ribó ha explicat que esta acció, que s’emmarca en el Pla de Formació Municipal, es pot dur endavant amb la col·laboració de funcionaris i funcionaries valencianoparlants que s’han prestat com a voluntaris per parlar en valencià amb companys i companyes que volen aprendre esta llengua o millorar el nivell que ja en tenen. “Es tracta –ha recordat- d’una idea que des de l’any 2005 desenvolupa a la ciutat l’entitat cívica Escola Valenciana amb l’objectiu de normalitzar la llengua”.

A més de “complir el compromís del Govern de la Nau de garantir la igualtat lingüística de la ciutadania”, l’alcalde ha assegurat que amb esta activitat “que té el valor afegit de l’altruisme dels voluntaris, l’Ajuntament també donarà als aprenents l’oportunitat de vore el món d’una altra manera, des de la nostra perspectiva, cosa que resulta molt enriquidora i crearà millor ambient de treball”.

Per la seua banda, Sergi Campillo, ha destacat que l’actual equip de govern “ha prés diferents mesures per a introduir i normalitzar l’ús del valencià a l’Ajuntament i complir així amb la normativa vigent”, ha explicat que amb esta acció formativa es tracta de donar millor servici i de garantir la igualtat lingüística a tota la ciutadania”,

En la presentació d’esta iniciativa, en la que ha estat present la regidora de Servicis Socials, Consol Castillo, també ha participat el president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno. Ha ressaltat que esta iniciativa, “que es centra en el diàleg i l’expressió oral, posa en pràctica les habilitats de la llengua, potencia valors com la solidaritat i  fomenta les relacions humanes”.

“És una gran satisfacció poder col·laborar amb Escola Valenciana, entitat que des de fa un grapat d’anys s’ha destacat pel seu treball de dignificació de la nostra llengua”, ha manifestat Joan Ribó, qui ha aprofitat per anunciar la firma d’un conveni  amb Escola Valenciana per a col·laborar en el desenvolupament de totes estes activitats.

“En la mateixa línia, el mes de maig últim vam firmar un conveni de col·laboració amb l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i la Generalitat Valenciana per a promoure l’ús del valencià. Tot açò ens permetrà anar avançant en un objectiu compartit”, ha conclós l’alcalde.