“Amb la decisió d’adequar al valencià el nom oficial de València, aprovat al Ple de juliol, l’equip de govern complix el Reglament d’ús i normalització del valencià en l’Ajuntament, que va ser acordat per unanimitat dels partits amb representació en el consistori l’any 1996 (Partit Popular, Unió Valenciana, PSPV-PSOE i Esquerra Unida). Conseqüentment, l’actual equip de govern el que ha fet és aplicar la normativa vigent perquè el nom oficial de la ciutat siga València”.

Amb estes paraules  Sergi Campillo, ha defés l’acord municipal per a oficialitzar allò que és normal en la institució. “Des del 2009, tots els documents oficials duen com a única grafia la valenciana. Per què l’oposició vol fer una batalla del que és normal ja des de fa tants anys?”, ha contestat el regidor a la proposta que ha defés el portaveu del Grup Municipal Ciutadans, Fernando Giner, per a demanar que s’inicien els tràmits pertinents per a incloure, junt a la toponímia oficial de la ciutat en valencià, la nomenclatura castellana de “Valencia”.

Campillo ha defensat la posició de consens del govern municipal i ha acusat l’oposició de voler trencar el consens del Reglament d’ús del valencià aprovat per unanimitat a l’Ajuntament; el consens de l’Estatut d’Autonomia del 2006, i el consens de la moció impulsora per a adequar el topònim de la ciutat al valencià, que va ser aprovat per unanimitat de tots els grups fa només uns mesos. Campillo ha donat a triar a l’oposició de PP i Ciutadans: “Vostés poden passar a la història com els que apostaren perquè el nom oficial de la ciutat estiguera en la seua pròpia llengua o pels que s’oposaren”.

En el debat previ a la votació que ha rebutjat estes dos mocions, Sergi Campillo, ha recordat “el compromís de l’equip de govern de defensar la identitat i el patrimoni que ens fa únics al món”, Sergi Campillo ha explicat que amb eixe objectiu s’ha seguit escrupolosament la normativa aplicable.

“Del que parlem és del nom oficial”, ha remarcat el regidor, qui també ha explicat que l’esmentat Reglament d’ús i normalització del valencià diu que “tots els topònims del terme municipal tenen com a forma oficial la valenciana, que és la tradicional, la històrica i la correcta”. Campillo ha recordat que, quan s’aprovà eixe reglament, “el Partit Popular tenia majoria absoluta del Ple. Podia no haver aprovat este reglament perfectament, però ho va fer. El Govern de la Nau només està aplicant-lo”, ha reiterat Campillo.

Per últim, Sergi Campillo ha qüestionat els populars per què van aprovar un Estatut d’Autonomia que oficialitza com a única forma oficial de la Comunitat Valenciana la forma en valencià i ara l’Ajuntament no pot aprovar a la capital d’eixa comunitat el mateix. “La capital que dóna nom a la llengua, no pot ser com el 82,53% dels municipis de les comarques valencianoparlants que han adequat el seu nom al valencià?”, s’ha preguntat.