En la reunió realitzada  en l’Ajuntament i presidida per  Joan Ribó, els representants de les tres administracions valencianes, local, provincial i autonòmica, i de l’Autoritat Portuària, s’han compromés a col·laborar i sumar esforços per a posar en marxa el Museu de la Mar, que tindrà com a seus edificis tan emblemàtics com la Casa dels Bous, les Drassanes i l’antic Avarador, segons ha explicat el mateix Ribó.

“L’objecte de la reunió de hui és manifestar la disposició de col·laborar en la creació del Museu de la Mar i estudiar-ne la viabilitat.

Ribó s’ha mostrat molt satisfet per la concreció que se li ha donat a esta iniciativa. “És un projecte fonamental i aspirem al fet que la seua creació tinga una ajuda important per part de diferents entitats. Treballarem en la idea d’una fundació, inclús sabent que en estos moments l’Ajuntament de València té problemes per a poder entrar en eixa figura pel Pla d’ajust de Montoro (en el qual no hauríem d’estar perquè complim tots els requisits per a estar fora d’ell), però ho arreglarem jurídicament; i, a més, amb la voluntat que en eixa fundació participen empreses privades que ens han manifestat la seua voluntat de col·laboració, i per descomptat les quatre entitats que hui estem ací. És un projecte que ens il·lusiona, que volem molt, en el qual hem estat treballant des de fa temps, i que hui anunciem que posarem en marxa”.

Posteriorment l’alcalde, Joan Ribó, ha revelat que l’objectiu és desenvolupar un projecte dissenyat en diferents fases. A més de la concreció jurídica, en la primera de les fases ha emmarcat la rehabilitació de la Casa dels Bous i l’antic Avarador com a seus, per a posteriorment, en una segona fase, escometre el condicionament de les Drassanes.

Després d’assenyalar que les fases i pressupostos no estan especificats de forma definitiva encara, ha afirmat que, en qualsevol cas, “la primera fase és molt assequible econòmicament i ja tenim un estudi previ i eixa voluntat de treballar en col·laboració amb empreses privades”.

Respecte a l’antic Avarador, ha sigut taxatiu a l’afirmar que “és una peça fonamental per al projecte del Museu de la Mar. Ha de formar part del museu i, per descomptat, li donem preferència a un ús que pensem que és més important que qualsevol altre a tots els nivells.