La Unitat d’Igualtat del Marítim és la primera en posar-se en marxa a la ciutat de València, la qual té assignades dos tècniques d’igualtat que ja treballen a peu de carrer en la detecció i prevenció dels casos de violència masclista des del passat mes de maig.

Ara la regidoria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha assignat un espai perquè també puguen fer atenció personalitzada en una oficina que estarà situada en la biblioteca del carrer de la Reina.

Lozano ha dit que esta oficina és “un pas endavant importantíssim, impensable fa només uns anys”. I ha afegit que “la Unitat d’Igualtat de barri ha d’esdevindre un referent, un punt de trobada de dones, homes i entitats, en el qual s’impulsen i promoguen accions destinades a fomentar la igualtat, la no violència i la diversitat”.

L’objectiu de les tècniques és establir una plataforma d’entitats per a treballar en xarxa, amb reunions periòdiques en l’oficina. El seu nom serà la Xarxa d’Entitats per la Igualtat del Marítim i farà una planificació de les accions que es realitzaran anualment, que també haurà d’avaluar posteriorment.

Lozano també ha destacat que “per a oferir un servici de qualitat es vetlarà perquè les professionals reben una formació contínua en matèria d’igualtat i gènere, per a incorporar noves tècniques i metodologies d’intervenció”.

“Quan des del govern municipal parlem de la necessitat d’invertir recursos per a lluitar contra la violència masclista, ens referim a accions com esta, totalment innovadores i que situen la igualtat com un eix central de les nostres polítiques”, ha comentat Lozano.

Altre aspecte important és la coordinació que les tècniques d’igualtat tindran en tot moment amb altres departaments municipals.