El funcionament de l’EMT, la participació veïnal en l’elaboració dels pròxims pressupostos municipals i la presentació del projecte Barris-Residu Zero, han sigut els tres principals assumptes abordats en la reunió que ha mantingut Joan Ribó, i la presidenta de la Federació d’Associacions de Veïns.

“M’ha semblat molt interessant la proposada Barris-Residus Zero, d’economia circular, en la qual està treballant la Federació d’Associacions de Veïns i que implica aspectes com la recollida de tèxtils, que suposaria modificar una ordenança, igual que altres relatius a recollida d’olis usats, envasos i diferents materials. Crec que és un tema de col·laboració, també amb la Generalitat, i em pareix molt positiu”, ha afirmat Joan Ribó respecte a una proposta “molt  il·lusionant i molt de conscienciar a tota la ciutadania que és necessari que anem cap a eixe “residu zero” perquè els nostres barris estiguen millor i s’aconseguisca el màxim nivell de reciclatge”, en paraules de  Maria José Broseta.

El segon assumpte destacat per l’alcalde després d’esta trobada amb la líder veïnal ha sigut el de la participació. Ribó ha assenyalat que l’Equip de Govern està treballant ja en els pressupostos participatius de l’any 2017. “És un assumpte que anem a iniciar i en el qual crec que en el pròxim quadrimestre podrem treballar en aspectes i objectius com el d’avançar les votacions, que enguany s’han fet amb molt retard perquè no teníem preparat el mecanisme. A veure si ho podem avançar al màxim per a poder engegar estos pressupostos participatius al més prompte possible en cada districte”.

El tercer assumpte ha estat relacionat amb el transport públic, el funcionament de l’EMT en general i l’entrada en servei de la línia 99. “María José Broseta m’ha exposat les reivindicacions dels barris i nosaltres li hem exposat la postura i el treball de l’Ajuntament des de la necessitat que veiem de modernitzar les línies de l’EMT. Volem que l’EMT siga una eina de transport fonamental, i per a aconseguir-ho fa falta que les línies tinguen una freqüència molt millor. S’ha de reduir moltíssim el temps de pas”.

L’alcalde s’ha compromès a estudiar cadascun dels problemes específics “per a intentar millorar-los en el futur”.