Joan Ribó ha reafirmat hui “el respecte i compromís de l’Ajuntament amb la democràcia i amb els principis constitucionals que regulen la convivència, en particular, la lliberat i la igualtat en drets i deures de tots els espanyols, amb independència del territori on residisquen”. D’aquesta manera ha proposat al Ple una moció alternativa a la petició “oportunista i electoralista” del Partit Popular que hui ha defès novament a l’Hemicicle el portaveu d’este grup, Eusebio Monzó, “la unitat d’Espanya”.

A més, Joan Ribó ha aprofitat la seua intervenció per a demanar a tots els grups polítics amb representació municipal “una única veu per demanar que els valencians i valencianes rebran un finançament estatal amb igualtat de condicions que la resta d’espanyols, i per defendre el desenvolupament del Parc Central, de la Dàrsena i altres projectes que esperen de les inversions estatals”.

D’altra banda, en la sessió plenària de hui també s’ha aprovat una declaració institucional per fer efectiu l’ingrés de València en el Fons Valencià per la Solidaritat, Associació d’Ajuntaments de la Comunitat Valenciana per la Cooperació, la Sensibilització i l’Educació per Desenvolupament, que és una associació sense ànim de lucre, integrada per entitats locals de la Comunitat Valenciana de totes les formacions polítiques.