Els tres portaveus de Compromís a l’Ajuntament de València, Pere Fuset, Glòria Tello i Giuseppe Grezzi, han presentat este matí una denuncia a la Fiscalia Provincial de València per un presumpte delicte electoral contra el Partit Popular i Maria del Carmen García-Fuster, l’ex-secretaria del grup municipal del PP, així com contra totes aquelles persones que puguen resultar responsables del delicte durant la investigació.

Segons Fuset, “Compromís té indicis que el Partit Popular tenia dos comptes bancaris, un dels quals operava de manera oculta, sense cap tipus de control del Tribunal de Comptes”. Així, ha relatat Fuset, “el Partit Popular hauria acudit a les eleccions municipals dopat, i hauria comés un greu delicte contra la llei electoral. Però no només això, perquè del presumpte delicte de tindre un compte ocult i fora de tot control se’n podrien derivar altres, com un possible delicte de falsedat documental i un tercer possible delicte de malversació de cabdals públics”.

Segons ha explicat el portaveu de Compromís a l’Ajuntament de València, la denuncia correspon a les eleccions de 2011 i de 2015 i, a banda del Partit Popular, s’ha presentat de forma concreta contra la persona de García-Fuster perquè era ella la secretària del Grup Municipal Popular, responsable dels llibres de comptabilitat amb els ingressos i gastos que denuncia Compromís, i perquè era la representant del PP davant la Junta Electoral. Així mateix, Fuset ha explicat que “volem que es torne fins l’últim cèntim que haja pogut ser malversat en casos de corrupció”.

Segons diu la Llei Electoral, en el seus articles 124 i 126, els administradors de les candidatures polítiques han de comunicar a la Junta Electoral els comptes oberts ex profeso per a la campanya electoral, on han d’ingressar-se totes les subvencions institucionals i les aportacions de particulars per a la campanya. El compte s’ha d’obrir en presentar-se la candidatura i s’ha tancar en saber els resultats oficials de les eleccions.

“A la denúncia que hem presentat demanem que s’investiguen els ingressos i els gastos del ‘compte offshore’ que tenia el PP. Concretament, respecte als ingressos, segons els indicis que tenim, el PP podria haver fet, durant la campanya electoral de 2011, dos ingressos en efectiu de 27.500 euros i 28.000 euros en el compte ocult. I, sobre els gastos, demanem que s’investiguen tots, inclosos els realitzats a l’empresa Trasgos, que també s’està investigant ja en el jutjat per contractes amb l’administració municipal durant estos anys”, ha dit Fuset.

“D’altra banda, pel que fa a les eleccions de 2015, hem denunciat els diversos ingressos de 1.000 euros realitzats pels regidors i assessors del PP que s’estan investigant per presumpte blanqueig de capitals sota el ‘cas Taula’. I, d’igual forma que en les eleccions del 2011, també denunciem i demanem que s’investiguen tots els gastos del ‘compte offshore’ durant la campanya electoral del 2015”, ha explicat Fuset.

El regidor i portaveu de Compromís al consistori valencià, ha llençat una sèrie de preguntes: “Per què el PP necessitava amagar un compte bancari? D’on venien eixos diners? És possible que els diners del ‘compte offshore’ vinguen d’empreses amb les que contractava l’administració pública a canvi de finançar les campanyes electorals del PP?”.

Finalment, Fuset ha rematat: “Volem respostes i emplacem a donar explicacions a tots els valencians i valencianes a la senyora Barberà, que ja sabem que no les donarà; al senyor Alfonso Novo, el nou ‘independent’ del PP que passeja tranquil·lament pel grup municipal d’este partit cada dia; a Isabel Bonig, a qui sembla que ningú respecta en el seu partit; i a Mariano Rajoy, a qui demanem que deixe d’una vegada la seua estratègia de mirar cap a altre costat, per respecte als valencians i a la democràcia en general”.