El Ple de l’Ajuntament de València ha aprovat una declaració institucional per unanimitat contra la islamofòbia i a favor de la convivència en la diversitat. Una iniciativa que ha sorgit del Grup Municipal Compromís.

En esta línia, la regidora de Compromís, Consol Castillo, proposa crear unitats de policia local que, treballant en xarxa amb la resta de cossos de seguretat, vetlen per afavorir la convivència entre tota la població i, a més, lluiten contra qualsevol discriminació. L’objectiu final és previndre els delictes d’odi per qualsevol motiu.

El Grup Municipal Compromís s’ha felicitat per l’aprovació, per unanimitat, d’una declaració institucional contra la islamofòbia i a favor de la convivència als barris de la ciutat, respectant la diversitat. Una iniciativa sorgida de Compromís, a la que s’afegeix una proposta més de la regidora Consol Castillo, que passa per crear unitats de policia local que, treballant en xarxa amb la resta de cossos de seguretat, vetlen per afavorir la convivència entre tota la població i, a més, lluite contra qualsevol discriminació. L’objectiu final és previndre els delictes d’odi.

El 1996 va vore la llum la Carta de Rotterdam, que aposta per iniciatives d’este estil. De fet, a partir d’experiències prèvies positives, com ara la creació en altres ciutats de les anomenades “policies comunitàries”, la regidora de Compromís, Consol Castillo, proposa la creació d’unes unitats de policia local “que gestionen els conflictes fruit de la diversitat cultural, que reconeguen els col·lectius amb més vulnerabilitat a ser discriminats, que tinguen un coneixement a fons de les diferents realitats existents a València i treballen colze a colze amb el teixit associatiu”. L’actuació, sempre amb la imparcialitat que ha de caracteritzar la policia municipal, ha de permetre aprofundir en el respecte a les minories ètniques, sexuals, religioses i culturals, alhora que evite brots d’odi.

Com afirma Consol Castillo, “el concepte de policia comunitària es basa en la corresponsabilitat que ha de tindre la pròpia comunitat, juntament amb les forces de seguretat, per a millorar la seguretat ciutadana, i evitar brots d’intolerància”.

La creació d’estes unitats permetria una major coordinació amb la resta de forces policials, millorar els protocols d’actuació, ser i buscar una font d’assessorament en entitats civils, fer un estudi de casos i avaluar les polítiques que es duen a terme. Tot, per a evitar en la mesura dels possibles que en la nostra ciutat es donen casos de conflicte entre diferents comunitats culturals, així com delictes d’odi generats per racisme, xenofòbia, homofòbia o sexisme.