Els serveis d’Enllumenat del consistori van desestimar els models de bombetes LED oferits per Inelcom a l’abril del 2013, però només 3 mesos després l’Ajuntament emetia un informe favorable.

El portaveu de Compromís a l’Ajuntament, Joan Ribó, ha demanat explicacions: “no voldríem pensar que s’han fet informes amb calçador per tal de facilitar contractes multimilionaris a un empresari amic del PP. Per això, volem que Barberà ens explique amb quins criteris tècnics i econòmics el seu equip de govern va optar per l’empresa Inelcom, i per què els informes tècnics van fer un gir de 180 graus per passar de descartar l’oferta d’esta companyia a acceptar-la”.

L’Ajuntament de València ha fet la seua pròpia contribució a l’empresa Inelcom, propietat de l’amic del president de la Diputació. I això, a pesar dels informes negatius dels serveis d’Enllumenat del consistori, que al mes d’abril del 2013 va desestimar els models de bombetes LED oferits per Inelcom perquè no oferien una il·lluminació ni prou potent ni adequada per als usos viaris. Esta negativa contrasta amb el posterior informe favorable del coordinador dels Serveis Centrals Tècnics –Álvaro Mateu Peris-, datat a 30 de juliol de 2013, que saltant-se els informes tècnics, conclou que estes mateixes LED “no suponen inconveniente técnico alguno más allá del nivel de iluminación que se pretenda obtener en la vía afectada, ya que estas consiguen unos niveles medios aceptables”.

El portaveu de Compromís al consistori, Joan Ribó, ha demanat explicacions per estes contradiccions entre els propis informes de l’Ajuntament: “no voldríem pensar que s’han fet informes amb calçador per tal de facilitar contractes multimilionaris a un empresari amic del PP, però les sospites cada vegada són més fermes”. Per això, Ribó demana explicacions a l’alcaldessa Barberà: “volem que ens explique amb quins criteris tècnics i econòmics el seu equip de govern va optar per l’empresa Inelcom, i per què els informes tècnics van fer un gir de 180 graus per passar de descartar l’oferta d’esta companyia a acceptar-la”.

El Grup Municipal Compromís ja va presentar una moció al 2012 al voltant d’este assumpte, sorpresos perquè no es tingueren en compte els informes de la Universitat de València i de l’Associació d’Empresaris d’Instal·ladors Elèctrics, contraris a la instal·lació d’estes bombetes. La preocupació s’estenia fins i tot a la salut de les persones, tal i com destaquen els experts.

En definitiva, com ha remarcat Joan Ribó, “sense una auditoria lumínica, amb un preu més car, un rendiment i una garantia de durada més baixos, no entenem quines obscures raons conduïen a contractar amb Inelcom. El mateix equip de govern deu haver-se adonat de l’escàndol, quan per al 2015 ha eliminat dels pressupostos la partida fins ara existent per al recanvi de bombetes amb LED”.

Vols escoltar el portaveu Joan Ribó demanant explicacions per la multimilionària contractació d’Inelcom? Dóna-li al Play!