La denúncia pública que va fer Compromís dimarts passat ja ha tingut el seu efecte. El tinent d’alcalde Miquel Domínguez ha anunciat abans d’entrar al Ple que l’Ajuntament suspèn el seu contracte amb Alejandro de Pedro, detingut en el marc de l’Operació Púnica contra la corrupció.

El portaveu del Grup Municipal Compromís, Joan Ribó, es felicita que “l’equip de govern haja fet cas a la nostra petició i haja decidit finalment donar per acabada la seua relació amb un presumpte delinqüent que s’encarregava de fer propaganda descarada de l’alcaldessa. Si Barberà vol fer-se propaganda, que se la pague ella mateixa, o que li la pague el seu partit”.

El Grup Municipal Compromís a l’Ajuntament de València ha aconseguit mitjançant la seua denúncia que el consistori suspenga el contracte amb l’empresari Alejandro de Pedro, detingut en el marc de l’Operació Púnica duta a terme per les forces de seguretat contra la corrupció política i empresarial. Dimarts passat Compromís denunciava la vinculació entre De Pedro i l’equip de govern de l’Ajuntament, i hui el segon tinent d’alcalde, Miquel Domínguez, ha anunciat la suspensió del contracte i ha assegurat que a partir d’ara ja no se li continuarà pagant res a De Pedro. El portaveu del Grup Municipal Compromís, Joan Ribó, s’ha felicitat perquè “l’equip de govern haja fet cas a la nostra petició i haja decidit finalment donar per acabada la seua relació amb un presumpte delinqüent que s’encarregava de fer propaganda descarada de l’alcaldessa Barberà amb diners de tots els valencians. Si Rita Barberà vol fer-se propaganda, que se la pague ella mateixa, o que li la pague el seu partit”.

Tal i com ha denunciat Compromís, una de les empreses del detingut Alejandro de Pedro, Madiva, amb seu a Madrid, s’encarregava de gestionar publicitat institucional de diversos municipis governats pel PP, entre ells el de València. Segons ha explicat Ribó, ho feia a través “d’un pseudo-diari digital encarregat de fer propaganda descarada de l’alcaldessa Rita Barberà”. Tal i com ha revetlat Compromís, al mes de maig passat el consistori va donar d’alta l’empresa d’Alejandro de Pedro com a proveïdora. Al juny, ja començava a emetre factures per valor de 1.867€ mensuals, per un període fixe que, segons ha reconegut el mateix Miquel Domínguez, s’havia d’estendre durant 6 mesos. Al respecte, Ribó considera que “el PP i Rita Barberà ens volen acostumar a l’opacitat, però nosaltres ens rebel·lem contra les males pràctiques d’este govern municipal: no anem a passar-ne ni una; no sabem amb quin criteri atorgaven diners a un diari digital de nova creació per a fer propaganda de l’alcaldessa. Hem comprovat que les nostres denúncies els trau els colors de cara al PP, i els obliga a rectificar, per això continuarem amb la nostra tasca”.

Vols escoltar el portaveu de Compromís Joan Ribó demanant que no tornen a produir-se casos com el contracte amb De Pedro? Dóna-li al Play!