Coincidint amb la Setmana Internacional per l’Eradicació de la Pobresa, el Grup Municipal Compromís havia proposat incloure en una declaració institucional un seguit de mesures per a ajudar al desenvolupament en altres llocs del planeta. El PP ha impedit consensuar esta declaració en no voler materialitzar uns objectius concrets contra la pobresa.

La regidora de Compromís, Consol Castillo, ha lamentat que el PP no haja volgut “comprometre’s amb una assignació progressiva fins arribar al 0’7% del pressupost municipal per a cooperació, ni amb el desenvolupament de serveis públics i universals, ni amb la creació d’un panell local d’experts contra la desigualtat. Les intencions del PP eren omplir-se la boca amb paraules genèriques, quan la pobresa necessita fets”.

La falta de voluntat negociadora del Partit Popular, que s’ha negat a incloure mesures concretes contra la pobresa, ha impedit aprovar una declaració institucional propiciada pel Grup Municipal Compromís. Davant la proposta de la regidora de Compromís, Consol Castillo, per a abordar este assumpte, la regidora de Benestar Social Ana Albert (PP), ha remés a tots els grups una proposta de declaració institucional, a la que Compromís ha afegit tres mesures concretes per a intentar pal·liar la desigualtat en altres llocs del planeta, coincidint amb la Setmana Internacional per l’Eradicació de la Pobresa.

Estes mesures consistien en assignar una dotació per a cooperació que, de manera progressiva en els pròxims anys, arribara al 0’7% del pressupost municipal; apostar per uns serveis públics, de qualitat i universals per a garantir una vida digna a totes les persones; i crear un panell local d’experts participat per la societat civil, universitats, ONGs i administracions per a actuar contra la desigualtat. Però el PP, ha aclarit Castillo, “s’ha negat en redó a incloure estos punts bàsics. Les seues intencions eren omplir-se la boca amb paraules genèriques, quan la pobresa necessita fets; la regidora del PP Ana Albert hauria de prendre consciència de la importància d’este tipus d’iniciatives, que han d’anar més enllà de plans plurianuals que, com passa a l’Ajuntament de València, acaben per no executar-se”.

Finalment, la negativa del PP per a arribar a un acord amb la resta de grups de l’oposició ha impedit que l’Ajuntament de València, com a institució, faça una declaració per l’eradicació de la pobresa.

Vols escoltar la regidora Consol Castillo defensant propostes concretes contra la pobresa? Dóna-li al Play!